Senaste nytt

Las Vegas i september.....

Hasse E

Medlem
Som orutinerad businessclass-resenär(bara två gånger hitills...) så undrar jag om det finns några goda råd eller tips avseende detta: I september fyller jag jämnt och detta skall firas med en resa till Las Vegas...business class! När skall jag boka, brukar flygbolagen ha några "säsongsbetonade" kampanjer, bäst anslutningar m.m. Har tittat lite på BA som har direktflyg från LHR, verkar bekvämt...;). Finns det några tips är jag tacksam!
 

Paby

Medlem
Med tanke på att det är lång tid kvar kommer du helt säkert se minst ett par kampanjer med bra priser på Business-platser i god tid innan. Det kommer t.ex. säkert en rea runt maj-juni inför sommaren och beroende på när i september du fyller kan reseperioden för den kampanjen täcka in datumen ni vill resa på.
När det gäller bolag är smaken som vanligt delad. BA från LHR är bekvämt med bytet i Europa och ett bra alternativ. Med Star Alliance finns många resvägar beroende på vilken flygplats ni startar från men både UA, LH och AC brukar ha bra priser till Vegas i sina kampanjer. Trevlig resa och födelsedag!
 

A380*G

Medlem
Rekommenderar BA via LHR. Bra lounge vid bytet, normalt sett bra kampanjspriser, och helt ok inflight service.

Sedan det allra bästa: du slipper byta plan när du landar i US.
 

gdaily

Medlem
Rekommenderar BA via LHR. Bra lounge vid bytet, normalt sett bra kampanjspriser, och helt ok inflight service.

Sedan det allra bästa: du slipper byta plan när du landar i US.

Det här med att slippa byta flyg i USA är bra. Därför är BA bra, men även Virgin via London (och även Lufthansa har väl några direktflygningar). Själv har jag några gånger flygit med Lufthansa till Los Angeles och tagit en billig entimmesbiljett tillbaks till Las Vegas, det funkar också bra.
 

A380*G

Medlem
Det här med att slippa byta flyg i USA är bra. Därför är BA bra, men även Virgin via London (och även Lufthansa har väl några direktflygningar). Själv har jag några gånger flygit med Lufthansa till Los Angeles och tagit en billig entimmesbiljett tillbaks till Las Vegas, det funkar också bra.

Nej Lufthansa Group flyger inte till Las Vegas tyvärr. Dock flyger Condor dit som har M&M som bonusprogram men Condor tillhör Thomas Cook Group.
Virgin är dock ett riktigt trevligt alternativ.
 
Mmm, det var Condor jag tänkte på. Har aldrig åkt med dom själv.

Du gör bäst i att avstå...
Åkte Condor 757-200 till Las Palmas från Luleå och det var så trångt att jag nästan grät av lycka när jag fick lämna planet.
Ändå var mittplatsen ledig så vi kunde sitta snett.

En gång - aldrig mer. :cool:
 
Last edited:
Toppen