Senaste nytt

Lufthansa eller Asiana i first class?

Perra

Medlem
Tja!

Har en kommande USDM-resa där vi (2 pers) är inbokade på Asiana i F till ICN men där det nu öppnats 2 platser med LH i F. LH har gamla F på A340-600.

Nu vet jag inte om det är möjligt att byta men måste ha lite input innan jag ens ringer och försöker.

Är det värt att betala 150x2 USD för bytet? Åker med tjejen som inte kunde bry sig mindre om det blir LH eller OZ.

Ankommer FRA runt 1600 med SK och vi kan inte åka tidigare eller dagen innan tyvärr. LH lyfter sen 1750 medan OZ lyfter 1830. Känns som lite tajt att pinna bort till FCT om ens möjligt? Således "bara" FCL och utan transport till flyget.

Hade ändå tänkt bränna av lite EB-poäng på LH F vid ett annat tillfälle men kanske dumt att inte försöka byta nu?

All input välkomnas
 

Dr. Miles

Expert
Om du byter OZ flight till LH flight kan du också ändra ditt anslutningsflyg till Frankfurt samtidigt. Det kostar ändå 150 USD per pers för ändring.
På det viset har ni mer tid att njuta FCT i Frankfurt.
 

Magino

Medlem
På marken är LH klart mycket bättre på FRA, men i luften skulle jag säga att OZ är snäppet bättre än LH, framför allt med tanke på att du skulle flyga med gamla F. (tänk dock på att jag bygger detta på endast en resa hos LH och en resa hos OZ)
 
Toppen