Senaste nytt

Senaste nytt om Thai från Stockholm

Malu

Medlem
Senaste nytt om Thai 747 från ARN :)

De senaste veckorna ser det ut som att det börjar bli fler maskiner med den något nyare kabinen från ARN, dock främst på ARN-BKK och lite mer sällan på ARN-HKT. TGY har ju sedan tidigare uppgraderats till den allra nyaste inredningen och TGZ provflögs faktiskt idag, så den lär snart vara ute i trafik (dock inte från Skandinavien). När det gäller de kvarvarande "gamla" så har TGB har varit på en lite större check (cirka 4 veckor) och TGA är inne på samma just nu. TGF och TGG flyger fortfarande mycket på ARN och CPH.

De fyra senaste veckorna har sett ut såhär vad gäller avgångar ARN-BKK:
(G betyder gamla kabinen, N nya)

v44 G N N N G N G
v45 G G N G N G G
v46 G N G G G N N
v47 G N N N N N G

Och på ARN-HKT (to lö):

v44 G G
v45 G N
v46 N G
v47 G G

(Största skillnaden mellan G och N är i Business och Eco Extra. I Eco har jag inte riktig koll på vilka som fått nya stolar med personliga skärmar etc.)
 

Ozz

Medlem
De fyra senaste veckorna har sett ut såhär vad gäller avgångar ARN-BKK:
(G betyder gamla kabinen, N nya)

v44 G N N N G N G
v45 G G N G N G G
v46 G N G G G N N
v47 G N N N N N G
Känns inget vidare att alla måndagsflyg varit G de senaste 4 veckorna då det borde betyda att söndagsflyget BKK-ARN också är G.
Håller tummarna för att G byts mot N när vi boardar den nya kabinen nästa söndag (BKK-ARN).
(Eller är det så väl att "din" vecka ovan börjar med söndagar) :)
 

Dr. Miles

Expert
Känns inget vidare att alla måndagsflyg varit G de senaste 4 veckorna då det borde betyda att söndagsflyget BKK-ARN också är G.
Håller tummarna för att G byts mot N när vi boardar den nya kabinen nästa söndag (BKK-ARN).
(Eller är det så väl att "din" vecka ovan börjar med söndagar) :)

Det avgår samma dag, så måndag från Bangkok med.
 

Malu

Medlem
(Eller är det så väl att "din" vecka ovan börjar med söndagar) :)

Mina veckor börjar med måndag.

När det gäller "söndagsflyg" så kan man ju diskutera om detta avgår söndag eller måndag - som AHO säger, det är ju efter midnatt, dvs måndag, men många kanske tycker att man åker hem på söndagen ändå...
 

agehall

Medlem
När det gäller "söndagsflyg" så kan man ju diskutera om detta avgår söndag eller måndag - som AHO säger, det är ju efter midnatt, dvs måndag, men många kanske tycker att man åker hem på söndagen ändå...

Nej, det är inget att diskutera om. Flygavgångar ska alltid anges i lokal tid och den dag de faktiskt avgår och dagar byts vid midnatt. Om man börjar säga "söndag" bara för att flighten går strax efter midnatt och man måste åka till flygplatsen söndag kväll, så är man snabbt ute på djupt vatten.
 

A380*G

Medlem
Nej, det är inget att diskutera om. Flygavgångar ska alltid anges i lokal tid och den dag de faktiskt avgår och dagar byts vid midnatt. Om man börjar säga "söndag" bara för att flighten går strax efter midnatt och man måste åka till flygplatsen söndag kväll, så är man snabbt ute på djupt vatten.

Huvudet på spiken.

En kollega hade sin familj på besök och hemresan var bokad med avresa fredag. Dessvärre blev det så att eftersom planet avgick 01:10 så missade de sin flight med ett helt dygn. Lördagen hade ingen avgång så de fick snällt köpa nya biljetter. Så kan det gå när man inte är en medveten resenär. :)
 

JonW

Medlem
(Största skillnaden mellan G och N är i Business och Eco Extra. I Eco har jag inte riktig koll på vilka som fått nya stolar med personliga skärmar etc.)
Planen markerade med N har halvgamla premiumkabiner men split nya Eco-kabiner med egen AVOD i stolsrygg. Tyvärr också med 2" mindre seat pitch vilket dock till viss del kompenseras med tunnare = hårdare stolar.
 

Malu

Medlem
Nej, det är inget att diskutera om. Flygavgångar ska alltid anges i lokal tid och den dag de faktiskt avgår och dagar byts vid midnatt. Om man börjar säga "söndag" bara för att flighten går strax efter midnatt och man måste åka till flygplatsen söndag kväll, så är man snabbt ute på djupt vatten.

Jaja - jag vet... ;) Det var som sagt bara en fråga om språkbruk för själva resan.Läser man tidtabell och biljett är det självklart vad som gäller. Funderade just på om det finns någon flight som har avgång enligt tidtabell vid 00:00?! Jag skulle tro att man vill undvika det.
 

Ozz

Medlem
Nej, det är inget att diskutera om. Flygavgångar ska alltid anges i lokal tid och den dag de faktiskt avgår och dagar byts vid midnatt. Om man börjar säga "söndag" bara för att flighten går strax efter midnatt och man måste åka till flygplatsen söndag kväll, så är man snabbt ute på djupt vatten.
Håller absolut med, my misstake.
Till "mitt försvar" kan jag säga att vi flyger HKT-BKK tidigare på kvällen söndag, men helt korrekt BKK-ARN måndag.
 
Toppen