Senaste nytt

Eurobonus Gold - gratis Onboard Wifi fungerar inte

Jag lyckades inte få gratis Onboard Wifi med mitt Eurobonus Gold nummer. Det fungerade fint efter att ha betalat 79kr. Fick ett felmeddelande om att jag angivit "Felaktigt nummer" men jag kan mitt EBG nummer rätt bra :)

Har ni fått det att fungera?
 

Malu

Medlem
På min senaste flygning med wifi-maskin så berättade pursern att det inte fungerade. Men jag erbjöds gratis tilltugg till gratiskaffet som kompensation, så det kändes helt OK ändå, 40 minuter GOT-ARN. ;)
 

Ubbe

Medlem
På min senaste flygning med wifi-maskin så berättade pursern att det inte fungerade. Men jag erbjöds gratis tilltugg till gratiskaffet som kompensation, så det kändes helt OK ändå, 40 minuter GOT-ARN. ;)

< ironi > Du borde reklamera detta och begära en kompensation i poäng (förslagsvis runt 25000 poäng ) för traumat att omvärlden blir helt isolerad från dig </ ironi >
 

Markus

Medlem
Även jag fick det att fungera. Jag fick samma felmeddelande som Björnström först när jag bara skrev siffrorna i EB-numret. När jag la till EBG framför gick det fint.
 

johansch

Medlem
Även jag fick det att fungera. Jag fick samma felmeddelande som Björnström först när jag bara skrev siffrorna i EB-numret. När jag la till EBG framför gick det fint.

Ungefär lika begåvad utvecklingsförmåga som hos SJ:s ombordinternet då. Det tog väl bara två-tre år för dem att ersätta den utskrivna uppmaningen att man måste skriva in biljettkoden i UPPERCASE med programkod som gjorde det automatiskt. Dinosaurier...
 

Hall

Medlem
I versaler?

Jag var osäker på hur jag skulle ange mitt efternamn: bjornstrom eller bjoernstroem. Eller Björnström?

I bokningar, bonusprogram, visa osv. skall det alltid vara transkriberat på samma sätt som i passet (alltså automatläsningsremsan längst ner) för att undvika problem. Så i ditt fall BJOERNSTROEM. På Lufthansa group och SAS brukar system klara att transkribera så där skulle det möjligtvis kunna funka med "Björnström".
 
Toppen