Senaste nytt

Högsta jämförpris på Taxi i Stockholm

Det är väldigt bra att Taxi numera har ett jämförpris med stort typsnitt på sidan av bilen. Frågan är om alla verkligen tittar innan dom kliver in i bilen? Jag har själv gjort misstaget i Uppsala när jag inte hade 100% koll på vilken bil jag skulle sätta mig i och fick en rejäl nota.

Vad är det högsta jämförpris ni sett? Ta gärna bild på taxibilen!
 

jurgenb

Medlem
9999:- är ju klassikern!

Det som är JÄVLIGT konstigt är att ingen information om att det är gula jmf priset som man som okunnig bör titta på.. ex borde detta ju stå med extremt stora plakat på Arlanda, Landvetter, Sturup och andra knutpunkter där turister figurerar...
Avregleringen av Taxi är ju ett av dom större avregleringsfiaskona som gjorts - "alla har rätt att sätta vilket pris dom vill" .. är ju svaret från politikerna, som feta av skattepengar tar vilken taxa som helst utan o bry sig ett skvatt!
 

agehall

Medlem
Jag satt och körde på Ullvsundaleden och beklagade mig för min fru om just detta då jag råkade köra om en taxi som hade 906kr som jämförelsepris. Det är det högsta jag sett.
 

jsn

Medlem
Dryga 11000, förra helgen utanför Kistamässan och hotell Victoria. Det borde vara skottpengar på sådana som kör dessa priser:mad: Jag förstår verkligen inte hur de har mage till detta, det är som att gå in i en bank med en lapp om halsen som säger "jag skall råna banken" och tro att man är straffbefriad pga skylten...
 

Malu

Medlem
Extra fult är det jag såg i somras: Taxi som "vädrade" baksätet genom att dra ner bakre fönstren precis lagom så att jämförpriset inte gick att se! Såg detta flera gånger utanför centralen i Stockholm, på Klarabergsviadukten.
 
Hade det inte varit "rätt" om BusinessClass.se stod och informerade inkommande resenärer på Arlanda T5 och CityTerminalen under en vecka med informationsblad på svenska & engelska där vi varnar för taxi med jämförpris över >350 kronor.
 

jurgenb

Medlem
Nej det hade det inte, men staden/staten borde verkligen göra detta - med tanke på vilka som avreglerat taxinäringen och tycker att det är preciiiiiiis som det skall vara - fri prisättning - fri konkurrens... jo tjena!

Sätt upp ett stort j-a plakat där folk väntar på väskorna!
 

agehall

Medlem
Jag kan tycka att det är helt OK att åkare tar vad f-n de vill. Men som påpekats borde turister tydligt informeras om hur våra taxis fungerar och vad de ska förvänta sig är ett rimligt jämförelsepris samt vad en tripp ARN-city bör kosta. Som det är nu har ju utlänningar inte en chans att veta ifall de blir lurade eller inte.
 

NotRyan

Medlem
9909 torde vara det värsta....

DETTA är blåsningen... :(

9909outside.jpg

Mvh
/NotRyan
 

Najk

Medlem
Som det är nu har ju utlänningar inte en chans att veta ifall de blir lurade eller inte.

Inte för en vanlig Svenne-banan heller. Jag har vägrat åka annat än Taxi Stockholm av princip. Ändå åkte jag dit själv när jag tog en taxi från Clarion Sign. På taxin stod det Taxi Stockholm Södermalm.. Clarion Sign-Akalla gick på 1000kr

Nu struntar jag i vad det står på taxin bara jämförelsepriset är runt 300kr.
 
Last edited:
Toppen