Senaste nytt

SAS American Express 2-for-1 brytpunkt

Jag vet att 2-for-1 vouchern kräver 150.000kr spending per kalenderår. Men räkningarna kommer "halvmånadsvis" 15-15 för mig. Hur fungerar då perioden 15:e December - 15:e Januari, måste all spending ligga innan 31:a December eller räknas även det som ligger därefter?

Jag har 57.000kr kvar att spendera i November-December (fick kortet i Juni) så jag sitter och planerar lite :)
 

Ubbe

Medlem
Köp Guld nu... Om jag fattat saken rätt så gäller faktureringsperiod dvs. 15 dec sen är det kört för 2012.
Jag har en 2-4-1 och min fru plockar nog in sin nästa vecka om jag fattat rätt. Kommer nog inte att hinna bränna min innan den går ut men borde ha en ny innan maj. Ska skriva till AMEX och efterhöra vad som egentligen gäller för deras 2-4-1. Är det SAS destination och i första hand SAS som gäller eller är det enbart SAS? Alla biljettklasser eller enbart de SAS har? Jag ser nuvarande utveckling som ett klart avtalsbrott mot vad som gällde när jag fick min voucher och värdet på denna är ju nu kraftigt minimerat. Mitt avtal med AMEX är ju mellan mig och AMEX så vad SAS/Tallin säger vid kontakter är i mina ögon inte relevant. Att mitt kort är brandat med SAS logga påverkar ju inte avtalet mellan mig och AMEX. Jag har inte fått någon information från AMEX om att förmånen/lockvaran inte längre är densamma... Lite synd att det inte är Diners för då hade jag gått till domstol direkt... Det är ett riktigt skitföretag enligt min åsikt. Keep Away om ni idag inte har kortet gratis...
 

Najk

Medlem
Jag vet att 2-for-1 vouchern kräver 150.000kr spending per kalenderår. Men räkningarna kommer "halvmånadsvis" 15-15 för mig. Hur fungerar då perioden 15:e December - 15:e Januari, måste all spending ligga innan 31:a December eller räknas även det som ligger därefter?

Jag har 57.000kr kvar att spendera i November-December (fick kortet i Juni) så jag sitter och planerar lite :)

Om det krisar kanske det rent hypotetiskt går att göra en bokning på tex hotels.com som du sedan avbokar... :rolleyes:
 

Chrille

Medlem
Jag vet att 2-for-1 vouchern kräver 150.000kr spending per kalenderår. Men räkningarna kommer "halvmånadsvis" 15-15 för mig. Hur fungerar då perioden 15:e December - 15:e Januari, måste all spending ligga innan 31:a December eller räknas även det som ligger därefter?

Jag har 57.000kr kvar att spendera i November-December (fick kortet i Juni) så jag sitter och planerar lite :)

Julklappar... :D
 
Toppen