Senaste nytt

Lista/web site med info om vilka flygplatser som tappar bort mest/minst bagage?

Sofia

Medlem
Finns det någon sådan statistik nånstans, ni som vet? Skulle ju kunna vara rätt intressant att veta när man planerar sina rutter
 

Sofia

Medlem
Jag hittade en rapport som släpps en gång i månaden, men den gäller flygbolag och amerikanska sådana, verkar det som. Postar den här i tråden, då det kanske kan vara av intresse.
Aviation Consumer Protection Division
Hittade även denna sida, där du kanske har en chans att köpa tillbaka det du blivit av med? ;)
Unclaimed Baggage Center


Haha nej jag tänkte nog slippa köpa tillbaka saker som andra tappat bort åt mig ;-) och till nordamerika ska jag inte heller, men tack ändå!
 

pep

Medlem
Bagage? Jeg har mistet flest kufferter i Nairobi og Lagos. Har haft alvorlige forsinkelser i Delhi, Reykjavik, og Johannesburg. I SE-Asien ingen problemer. Nord og Syd-amerika aner jeg ikke, men i Central Amerika er det gaaet fint.
 

agehall

Medlem
Menar du "tappar bort" eller "stjäl"? Stölder finns det helt klart vissa flygplatser som är mer drabbade av än andra men annars skulle jag nog säga att bagage kommer bort rätt sällan numera. Det är fortfarande möjligt att bagaget missar en connection eller möjligen blir lastat på fel plan, men det är ändå ganska ovanligt att det bara försvinner.
 
Toppen