Senaste nytt

Stockholm-Boston-New York-Stockholm, ~10 nätter, BA, 6.650 SEK?

Flandern

Medlem
Hej!

Nästa höst åker jag med familjen till USAs östkust: New England samt New York.
Pappa fyller 60 år, brorsan har aldrig varit över Atlanten och mamma blev biten på NYCs shopping förra våren. Vi tänkte flyga till Boston för att sedan bila mot Maine och/eller Cape Cod för hummerkalas. Sedan via bil- eller tågresa ta oss till NYC runt Halloween för att sedan flyga hem igen.

Biljetter för den tilltänkta perioden (månadsskiftet okt-nov -13) har börjat bli tillgängliga men jag rådfrågar gärna er innan bokning. Med en flygbudget t/r på 25-30 000 kr för fyra personer är det economy som gäller. Jag har kikat på ex-vis FI och BA till BOS och det skiljer knappt 1000 kr pp. Jag är medlem i BAEC sedan drygt ett år men kan förstås ansluta till nya FFP om det finns bättre bokningsklasser till samma pris.

Från britishairways.se fick jag bästa pris 25 300:- när perioden precis blivit tillgänglig.

ba se 18 nov.PNG

Bokningsklass L & S :(
Men Boeing 747 :)

Vi vet ganska precis var och när vi vill åka. Frågan är bara hur vi reser, och maximerar den upplevelsen.
Det svaret är jag övertygad om att någon av er kan klura ut.

Tacksam för hjälp,
Anders
 

Palazzi

Medlem
Bra pris, men du är ute i väääldigt god tid. 6.600SEK är inte ovanligt billigt till Boston.

SWISS via Zurich kostar ännu lite mindre (6.200SEK) och personligen tycker jag att SWISS ekonomiklass är marknadens bästa...
 

Palazzi

Medlem
Om ni vill kan ni flyga Icelandair med gratis stop over på Island :) 5.600SEK T/R... Kan ju vara kul med en natt eller två i Reykjavik, om någon av er inte varit där.

För 9.000SEK/pers får ni Icelandairs premium economy , men kan bli ytterligare lite mindre på rea.
 

Flandern

Medlem
Om ni vill kan ni flyga Icelandair med gratis stop over på Island :) 5.600SEK T/R... Kan ju vara kul med en natt eller två i Reykjavik, om någon av er inte varit där.

För 9.000SEK/pers får ni Icelandairs premium economy , men kan bli ytterligare lite mindre på rea.

Jag har hört väldigt blandade omdömen om deras Economy-produkt, men fri stop over kan som sagt vara kul.
Under sensommaren har jag också sett att de rabatterat business class åtminstone två år i rad. Då ligger den väldigt nära ordinarie pris på deras economy comfort.

När på året kan de tänkas ha rea även på Eco+?
 

Palazzi

Medlem
Som sagt, vänta åtminstone till efter Jul med bokningar. Kommer garanterat rea med flera av bolagen

Icelandairs Ekonomiklass går givetvis inte att jämföra med SWISS......du får inte ens gratis mat med Icelandair. För 4.500SEK och gratis stop over (på rea) kan det vara kul...

Själv skulle jag valt SWISS 10/10 gånger, men då har jag redan sett Island :)

Har ingen erfarenhet av Saga-class. Det är prisvärt med 9.000SEK T/R för Businessclass, men det är ju ändå några tusenlappar mer (som man kan roa sig med i USA).

Lycka till med bokningen! :)
 

Flandern

Medlem
Jag skall undersöka om familjen vill se Island och försöka hålla de bokningssugna lugna t o m mellandagarna.

Tack så länge!
 

Flandern

Medlem
Än har inga priser runt 4.500kr dykt upp under den valda perioden, men väl under 6tkr!

Jag var tydligen ensam om att önska mig stop-over och får nog vara tämligen nöjd med att på kort restid ändå styra oss mot de flygplanstyper som intresserar mig på longhaul.

Just nu gillar jag därför priset för STO-LHR-BOS med SK+VS och hem NYC-LHR-STO med VS+BA.

sas va ba 31 dec.PNG

Dit blir det isf VS relativt nya A330 och hem med B747 (som jag aldrig flugit tidigare).
Bokningsklasserna är vad de är, men vad jag kunnat läsa mig till skall Virgins Economy-produkt vara bland de bättre på longhaul?
Finns förslag på lämplig FFP vi bör ansluta till om det här skulle bokas?
 
Jag skulle rekommendera att stanna med OW och särskillt BAEC för denna gång.
Anledningarna är flera: det blir circa 35K avios till hushållskontot, man kan välja bland AY, BA, AA och skaffar man sig BA Visa kortet då har man en bra start på väg mot 2-4-1.
Billigaste jag hittade var en resa med AY/AA: 21804SEK.
ARNBOSJFKARN.jpg
 
Tycker att 6600 kronor låter mycket för den sträckan. Jag lyckades ta mig hela vägen till Vancouver via BA och AA utan rea för drygt 5100 kronor. Tycker att 4500 kronor låter vettigare för dina legs, bara att avvakta.
 
Toppen