Senaste nytt

Tack BAEC och BC.se

ucce

Medlem
Har under hösten börjat pendla ARN-JNB, vilket inneburit ett kraftigt förändrat resemönster från mig som mest flugit shorthaul med SAS tidigare.

Med en resbudget på 10-15k (men alltid så billigt som möjligt) per resa och ett ynka EBS innan, läste jag på så mycket som möjligt här och på FT hur jag skulle kunna maximera min resupplevelse. Ganska snabbt upptäckte jag att BAEC skulle vara det program där jag skulle kunna få mest komfort för pengarna - för samma pengar som klass Y/B på star, som oftast varit aktuellt i mitt fall, har jag kunnat köpa WTP med BA, vilket varit en väldigt bra utgångspunkt för uppgraderingar.

Två WTP t/r senare, varav jag uppgraderat 2 legs till Club för totalt cirka 8tkr (fare difference), har jag lyckats skrapa ihop både BAEC silver samt tjänat poäng till

1 uppgradering till F (genomförd)
1 uppgradering till Club (kommande)
2 t/r JNB-CPT i Club

Det är långt mer komfort och värde för pengarna än jag någonsin fått ihop på star, där jag dessutom fått tillbringa den mesta tiden i economy och inte ens nått upp till EBG.

Tack till BAEC och alla tips här på BC.se!
 

A380*G

Medlem
Instämmer med föregående talare. Det är väldigt bra och alla resenärer kan hitta just det programmet och flygbolagen som är bäst för just den individen!
 

ucce

Medlem
Fick min första op-up till CE ARN-LHR på BA779 idag efter att ha flugit BA i ungefär 6 månader (skrapat ihop ungefär 1300TP på denna period). Flighten var knökfull och jag hade klämt mig in i 7F när gatepersonalen kom och bad och fick se mitt boardingkort. Han sa ingenting om vad som skulle hände utan bara att jag skulle få en annan plats. Sannolikt för att inte irritera omgivningen. Jag krånglade mig ut och fick sätta mig i 6F istället och en tioårig pojke tog min plats :)

Utöver att det var fullt tror jag följande talade till min fördel
1. Silver
2. Reste ensam
3. Minimal förflyttning (har svårt att tänka mig att de skulle tagit någon på 28F som samma sak)
4. Anslutning i CW

Jag firade med att neka de anskrämliga smörgåsarna och sätta i mig två flaskor pommery. Nu Galleries 5/B i väntan på flight till JNB. Skål!

/U
 
Toppen