Senaste nytt

En rookie skulle behöva lite hjälp från experterna

Danonino

Medlem
Hej,

Mitt första inlägg på Businessclass.se, dock har jag sedan lång tid tillbaka följt många av de intressanta diskussioner samt idéer om resor osv, som skrivits om här på forat.

Jag skulle vilja ha lite hjälp med att få fram ett bra sätt att resa till Dubai från Stockholm. Jag och min fru önskar resa 31 januari 2013 och flyga hem 4 februari 2013. Jag har länge velat flyga med A380 och skulle gärna göra det om möjligt t o r. Jag har kollat själv på Emirates hemsida men då jag försöker boka från Stockholm via exempelvis Amsterdam eller Rom, kostar det skjortan (runt 40.000 för två ekonomi). Självklart skulle jag vilja flyga business class men (realist som jag är) har jag svårt att tro att det är möjligt till ett "humant" pris, eller? Vi båda har precis blivit medlemmar i Skywards, går det att "tigga" om gratis uppgradering måntro? :)

Ni får ursäkta min kanske udda önskan, men då jag vet att det är många här inne som är riktiga experter på att hitta bra deals tänkte jag att det skulle vara värt ett försök att be er om hjälp.

Mvh
Daniel
 

Senator

Moderator
Hej,

Mitt första inlägg på Businessclass.se, dock har jag sedan lång tid tillbaka följt många av de intressanta diskussioner samt idéer om resor osv, som skrivits om här på forat.

Jag skulle vilja ha lite hjälp med att få fram ett bra sätt att resa till Dubai från Stockholm. Jag och min fru önskar resa 31 januari 2013 och flyga hem 4 februari 2013. Jag har länge velat flyga med A380 och skulle gärna göra det om möjligt t o r. Jag har kollat själv på Emirates hemsida men då jag försöker boka från Stockholm via exempelvis Amsterdam eller Rom, kostar det skjortan (runt 40.000 för två ekonomi). Självklart skulle jag vilja flyga business class men (realist som jag är) har jag svårt att tro att det är möjligt till ett "humant" pris, eller? Vi båda har precis blivit medlemmar i Skywards, går det att "tigga" om gratis uppgradering måntro? :)

Ni får ursäkta min kanske udda önskan, men då jag vet att det är många här inne som är riktiga experter på att hitta bra deals tänkte jag att det skulle vara värt ett försök att be er om hjälp.

Mvh
Daniel

Hej och välkommen. Jag hade struntat i Emirates och åkt affärsklass med Austrian Airlines för SEK 12758.00 per person.

Om du har tur kan du testa dessa uppgraderade produkt då:
Austrian Business Class

Få om någon, har bättre mat & dryck ombord. Dock svårt att bedöma om ni får gamla produkten just på eran resa. A380 är kul, men åker hellre med Austrian i affärsklass med detta pris över 20 000kr per person i ekonomi.
 

Danonino

Medlem
Tack Senator, jag uppskattar inputen. Jag var inne på Austrians hemsida och det verkar som att det är gamla produkten. Den kanske är bra den också?
 

Senator

Moderator
Tack Senator, jag uppskattar inputen. Jag var inne på Austrians hemsida och det verkar som att det är gamla produkten. Den kanske är bra den också?

Vi kan väl säga så här: mat och dryck på dagsresan dit... enastående... Film och musik; ta med iPad... Sova på hemresan..... nja, inte bästa alternativet kan man säga.. men om alternativet är ekonomiklass så svar ja..

Det är ett fantastisk pris...

Ett annat tips är Austrian ut och Swiss hem. Det kostar 2 000kr mer t/r. Mycket bättre "sovprodukt" hem. Du kan boka detta via Lufthansa.se; välj "Lufthansa Group" under Airlines.
 

agehall

Medlem
Jag håller helt med Senator. Kör på Austrian. De har ett rätt oslagbart pris i C till DXB. Den hårda produkten är inte den bästa, men den funkar.
 

themroc

Medlem
Qatar har även business för 12687 kr, dock utresa 30 januari. Prisvärd och smidig rutt med bra service och utrustning. Tester finns här på bc.se
 

nilsson

Medlem
Flying blue har just nu en promo där man får extra miles. 45'000 miles kostar 750 EUR. Air France har en promo award till Dubai där ToR i business class kostar 40'000 miles. Det kostar ungefär 300 EUR extra i skatter och bullshit. Total ungefär 9500.

Tyvärr så gäller det bara bokningar till 29:e december. Köp-promon gäller till sista december. Vill man gambla lite så kan man gissa på att det kommer vara en promo till Dubai även i slutet på Januari (KLM och AF brukar köra tag team på promo dit) och köpa miles nu.
 
Toppen