Senaste nytt

Enkel till Sydney i April

Toby

Medlem
Hej!

Verkar som det blir en flytt till Sydney och Australien för mig under våren och skulle därför behöva hitta en fin enkelbiljett 1 April. (+/- 2 dagar) till Sydney.

Utresa från ARN.
Skulle helst vilja uppleva A380 och även en stopover i asien, t ex Hong Kong, Tokyo eller Singapore.

Behöver också lite hjälp med vilket bonusprogram jag ska använda i framtiden. Kör idag på EB och har cirka 40k i poäng.
Jag kommer att flyga ganska mycket från Sydney inom Australien och ibland till Asien eller t ex Fiji.

Ska jag fortsätta med EB eller ska jag börja om i något annat program?
 

ALU

Medlem
Du kan flyga med SAS/Etihad via Athen och Abu Dhabi för så lite som 6 000. Ingen 380 däremot.

Vill du flyga 380 är troligen Qantas bästa alternativet med QF2 från London. Den stannar dessutom till i Singapore. Men då blir det genast mycket dyrare.

Flyttar du till Oz ska du självklart regga dig för QF frequent flyer program. De flyger mycket på Asien också, vilket adderar värde utöver dina domestic resor.

Edit: Länk...
 
Last edited:

Toby

Medlem
Hittade en med Cathay Pacific för 6123kr.
ARN - LHR med BA och sen LHR - HKG - SYD med Cathay.
10tim 50min upphåll i Hong kong.

Cathay är väl bra? :D Tillhör Oneworld också.
 

ACervin

Medlem
Gratulerar. Har precis flyttat till Brisbane. Lämnar nu själv EBG. Kommer att använda mina EB poäng till att åka hem på bonusresor (THAI). Har hoppat på Qantas frequent flyer program. Var från början tveksam då QF bara flög in till Frankfurt och London, då jag vill till Köpenhamn. Men med samarbetet med Emirates som börjar i mars 2013 (30+ destinationer i Europa via Dubai, tillgång till Cathays asiatiska nätverk, och Qatars inträde i One World så är det en "no brainer". Se till att bli medlem medan du har en Svensk adress då är det gratis. Väl på plats i Australien kostar det dig ca en femhundring. Kommer du att flyga du mycket inrikes är det lika bra att gå med i Virgin Velocity också. Ibland är deras tider mycket bättre. Priserna är ungefär detsamma.

Det finns två Frequent Flyer Communities som kan vara värt att ha koll på. The Australian Frequent Flyer och The Australian Business Traveller

The Australian Frequent Flyer Online Community - The Australian Frequent Flyer

Australian Business Traveller - Unbiased business travel news, reviews and advice. Your essential resource for flights, airports, hotels and frequent flyer rewards

Sen finns det en uppsjö av Amex och Visa kort kopplade till Qantas eller Virgin eller Emirates eller Singapore. Populärt är så kallade dubbelkort ett Amex och ett Visa kopplat till samma konto. Men det tar tid att bygga upp en kredithistoria. Ingen idé att ansöka förrän du har en fast adress, en bil med betald vägskatt, ett telefonabonnemang och två löneutdrag. Vilket är lite synd då man har många utgifter i början.

Bra siter för kreditkort är

Credit Card Comparison | Compare Credit Cards at Credit Card Finder

Credit Cards - Compare & Apply For The Best Credit Card Online

Lycka till och Enjoy.
 

ACervin

Medlem
PS. Skall du börja poängsamlandet direkt med QFF så flyg med Finnair eller Cathay. Hongkong är fräckt. Värt några dagar. Föredrar det framför Singapore, vars flygplats dock är den bästa.
 

Toby

Medlem
PS. Skall du börja poängsamlandet direkt med QFF så flyg med Finnair eller Cathay. Hongkong är fräckt. Värt några dagar. Föredrar det framför Singapore, vars flygplats dock är den bästa.

Tack så jätte mycket för ditt utförliga svar. Blev medlem i QF men verkar som att Virgin Velocity bara tillåter medlemmar med adress i Australien så får vänta med det.
 
Toppen