Senaste nytt

Behöver 3385 poäng innan 1/1 2013 för EBG. Tips sökes!

Cuba_Libre

Medlem
Som rubriken lyder så behöver jag ytterligare 3385 poäng för att nå EBG (min intj.period är jan-dec). Jag känner att det kan vara värt att göra en milage run för att skrapa ihop de sista poängen, helst till så låg kostnad som möjligt. Men om det finns alternativ där man kan hitta en businessbiljett till ett bra pris inom Europa så tar jag gärna emot tips om det också. Så.. vad har ni för förslag?

Edit: Jag utgår från ARN (Arlanda)
 
Last edited:

Nemo

Medlem
SAS ARN-BCN torsdag 29NOV 0700-1025 åter samma dag 1235-1530/1610-1720 (via CPH) ger 5625 poäng om du redan är EBG. Kostar 2917 SEK. Alt återresa direkt 1120-1455 ger som EBG 5000 poäng för 2969 SEK.
 
15. December 2012
SAS Economy (K-klass)

08:25 - 09:35 ARN - CPH
12.25 - 15:00 CPH - FCO
16.00 - 18.35 FCO - CPH
20:45 - 21:55 CPH- ARN

EuroBonus Basic 4 000 poäng
EuroBonus Silver: 4 600 poäng
Eurobonus Gold: 5 000 poäng

2463 SEK
 

Palazzi

Medlem
Skrev in alla resor som genererade mer än 3.500mi av SAS destinationer i ITA-matrix och körde en sökning på T/R samma dag. Den billigaste resan är denna:
Billig T:R.jpg

Tajt med tid vid bytet, men SAS bokning accepterar tydligen resan:p

4.000mi utan status
 

vicce

Medlem
Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?
 

Agö

Medlem
Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?

Det är väl samma plan som vänder så om det är sent lär väl avgången från Bologna även bli sen. Det klokaste är väl att meddela crew om detta.
 
Toppen