Senaste nytt

Hjälp att hitta Arlanda/Koh Samui/Bangkok/Arlanda

Bryant

Medlem
Hjälp att hitta två biljetter: Arlanda/Koh Samui/Bangkok/Arlanda

Hej!

Jag har sökt med hjälp av ita Matrix och hittat ett bra pris på min resa. Men jag kan inte hitta någon nätresebyrå eller resebyrå på stan som kan match eller få fram det pris jag fått.

Här finns det ju en hel del kunskap... och jag behöver den nu eftersom jag fastnat.

2 pers:
Mina datum 30/-1/4 ARN - Koh Samui(USM)
11/4 USM-Bangkok
14-15/4 Bangkok-ARN

Priset jag hittade var med SK för 8060SEK på en och samma biljett. Alternativet just nu är två separata biljetter. En med Turkish mellan ARN-BKK och BKK-USM med Bangkok Airways för ca 8700SEK.

Jag har hittat billigare med Air China men vill inte ha 10 resp 8h layover i Peking då flygplatsen är otroligt tråkig (Var där i söndags)

Tack :)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
THAI har i stort sätt säljer inte publicerad biljetter från Sverige.
Det är nog bäst att vända dig till resebyråer som Jade Travel.

THAI:s billiga avtalspriser är oftast i W eller i V klass, så vänligen ta leda på tillgängligheten i de klasserna innan du ringer till resebyrån.
 

Morgan

Medlem
Du kan boka den på Orbitz via Hipmunk här:

Hipmunk: Better Flight and Hotel Search

Dock tillkommer ju valutaväxlingspåslag på kreditkortet så det blir lite dyrare som svensk att boka i USA.

Hipmunk är en i mitt tycke genial sökmotor som användar ITA som motor, sen slussas man vidare till Orbitz och andra.

(Hej förresten, ny här!)
 

PKF

Medlem
Sitter i Thais launch i A-piren och konstaterar att om man skall aka med anslutningsflyg e.t.c sa ar det mycket enklare att anlita en riktig resebyra. Kan varmt rekommendera Odenresor. Be da speciellt att tala med Tia (Teresia) eller Marina. De ar bada mycket duktiga att finna ratt, har anlitat dem de senaste 30 gangerna jag rest till Thailand pa senare ar.
 

Bryant

Medlem
Tack för alla svar. Jag bokade våra biljetter igår. ARN-BKK med Turkish till priset av 5411SEK p.p. Jag är nöjd med det priset. Anslutningsresan tar vi senare när vi bestämt oss om vi verkligen ska till samui direkt.

T
 
Toppen