Senaste nytt

Uppgradering via Manage My Booking med flera legs - finns erbjudandena?

ucce

Medlem
Den här frågan kanske är mest till Concorde som berörde den i en annan tråd men någon annan har säkert svaret också:

Jag har 3 ARN-LRH-JNB t/r i WTP/CW. På en del av flighterna får jag uppgraderingserbjudanden via MMB, såtillvida att jag ser att det finns ett erbjudande(?), och på andra inte, men när jag ska gå vidare och se priserna blir det error.

Har tidigare blivit informerade om att det inte går att uppgradera om man har flera legs i bokningen varken med cash eller avios, men nu undrar jag om det innebär att det finns ett erbjudande och hur jag i så fall får det? (När jag ringde ang en flight påstod det att inget finns, men jag är inte säker på att det fanns via MMB på just det)

Tack på förhand!
 

Concorde

Founding Member
Får du ett offer i MMB betyder det att Rev-man är villiga att släppa stolar till upgrade offers. Du skall då kunna köpa denna stol online men eftersom Amadeus/BA booking engine får spader med multisektor så måste man ringa. Jag har fått MMB upgrade offer, försökt köpa online, "system not responding" och ringt och utan problem kunna betala via telefon utan extra avgift.

Säger dom nej "because it is only offered online" säger du artigt att det är trams, för att systemet fixar inte cash upgrades online på multisektor och därför går det bra att göra köpet över telefon, samt att du gjort detta flera gånger tidigare. Säger dom fortfarande nej, lägg på och ring igen tills du får en vettig person på linjen :)

Du kan ringa UK eftersom det är en revenue bokning (antar jag)? UK är ofta mer skärpta än Bremen...
 

ucce

Medlem
Får du ett offer i MMB betyder det att Rev-man är villiga att släppa stolar till upgrade offers. Du skall då kunna köpa denna stol online men eftersom Amadeus/BA booking engine får spader med multisektor så måste man ringa. Jag har fått MMB upgrade offer, försökt köpa online, "system not responding" och ringt och utan problem kunna betala via telefon utan extra avgift.

Säger dom nej "because it is only offered online" säger du artigt att det är trams, för att systemet fixar inte cash upgrades online på multisektor och därför går det bra att göra köpet över telefon, samt att du gjort detta flera gånger tidigare. Säger dom fortfarande nej, lägg på och ring igen tills du får en vettig person på linjen :)

Du kan ringa UK eftersom det är en revenue bokning (antar jag)? UK är ofta mer skärpta än Bremen...

Stort tack! Yes det är revenue bokning - en ovettig person hittils idag som inte vill kännas vid något erbjudande. Men jag tar nya tag imorn!
 

ucce

Medlem
Detta var nyheter för mig - har aldrig fått pris på multi-leg tidigare, utan alltid behövt ringa (det som tråden handlade om från början delvis). Uselt pris förvisso, men betyder det kanske att de håller på att få ordning på lösningen? Noterbart är att det bara funkar om jag vill uppgradera både ARN-LHR och LHR-JNB, annars får jag det vanliga felet.

mmb.PNG
 
Toppen