Senaste nytt

Problem att boka förstaklassbiljett med Eurobonuspoäng på United???

Rob_flyer

Medlem
Ska till Los Angeles i vår och hittar platser på såväl ANA som AWARDTRAVELR när jag söker enskilda segmenten. Agenten kan också se platserna men säger att hon inte kan boka dem. Hade jag otur att komma till fel person eller har ngn annan fått samma svar?

Tanken är att två veckor innan resan kolla tillgängligheten på LH eller LX och på så sätt försöka utnyttja poängen maximalt.
 

agehall

Medlem
Det känns lite mysko att agenten säger att hon ser platserna men inte kan boka dem. Om de kan se platserna kan jag inte förstå varför de inte skulle gå att boka.

Vad gäller byte till LH/LX så kan du glömma LX. De släpper väl inga platser till *A alls längre. Men LH kan du nog lyckas med om du har lite tur.
 

Rob_flyer

Medlem
Ska ringa igen imorgon. Men det stämmer nog att LX blivit mer restriktiva med sina bonusplatser då jag ser att min tillgänglighet som Senator är riktigt bra. Men det har jag inte mycket för när jag vill använda EB.

Hur är annars first på United? Har använt miles för first på LX och LH, och gillar dem skarpt.
 

agehall

Medlem
Internationell UA F är nog inte ens i närheten av LH/LX F. Det är väl bättre än domestic F i USA, men inte som riktiga bolag.
 

rob74

Medlem
Har ofrivilligt åkt FRA-IAD med United i F. Stolen var helt ok, men att vidare jämföra ombordservicen och utbudet med t ex LH, TG, NH... Njae!!!
 

Rob_flyer

Medlem
Pratade idag med en mycket trevlig agent och det var inga som helst problem att boka first med United.
Sen hoppas jag naturligtvis att det dyker upp platser med LH i veckan innan avresa.
 

FF#1

Medlem
En liten halv on/off topic fråga, om United F är så kass. Hur är deras interkontinentala C?
Sökte lite men hittar inga resereportage om United


Om man bokar med United och vill byta till LH, hur gör man rent praktiskt för att inte stå utan biljett om ombokingen misslyckas.
Går den att hålla på nått sätt eller fixar dem det omedelbart via telefon?
 
Toppen