Senaste nytt

Billig Business Class biljett till Sydney 2012

Adam

Medlem
Jag ska åka till Sydney 2012 för ett jobb på 2 veckor. Vad är smidigast att flyga via från Köpenhamn? Vilken C-klass är bäst och billigast.? Tips mottages tacksamt!
 

agehall

Medlem
Ungefär när ska du resa? Det är en rätt viktig parameter... Sedan är det svårt att hitta bäst och billigast, det brukar inte vara två koncept som går hand i hand.
 

tourist

Medlem
"Bäst" betyder olika saker för olika personer här... Vissa vill ha en så kort och snabb resa som möjligt, andra vill maximera antalet flygningar och lounger. För en person är det viktigast med platt säte, för en annan att champagnen kommer med användande av passagerarens titel och namn, och för den tredje att resan inkluderar en Airbus 380. Sedan tilkommer alla bivillkor med flygallianser och bonuspoäng. Ge oss lite mer information om vad du vill uppnå så kommer du säkert att få bra tips. Men det brukar inte gå att söka tidtabeller och priser mer än 11-12 månader i förväg, så du är lite för tidigt ute för detaljer.
 

agehall

Medlem
Oktober 2012 är nog lite långt fram att börja leta. 330 dagar frammåt brukar man börja kunna hitta biljetter.

Från vad folk brukar säga här och på FT, så är nog SQ (Singapore Airlines) ett hett tips. Misstänker att även QR (Quatar Airways) kan vara ett bra alternativ.
 

Dr. Miles

Expert
Om jag kommer ihåg rätt, fanns det liknande fråga tidigare.

Jag kollar BC.se från min mobil just nu, så kan jag inte ta fram länk tull tråden.
 
Har själv kollat biljetter för samma sträcka. På mrjet.se var det billigaste alternativet Etihad via Bryssel och Abu Dhabi. C klass gick på ca 26 000 kronor vilket ska anses billigt då näst billigast var Star alliancebolagen som låg från 37000 kronor. Att tänka på, Etihad erbjuder en jättebra produkt på deras long haul med flat bed i business. Men de tillhör ingen allians utan har bara sin egen FFC. Dock sammarbetar dem med SN på sträckan BMA-Bryssel där du kan intjäna ev. EBB poäng.
 

henrik l

Medlem
En annan partner som de har är American Airlines och via dem går att plocka ut resor med OneWorld bolagen. Men kolla upp vilka partners Etihad har och sedan in på deras hemsidor och se vilket kort du kan skaffa.Fördelen med American Airlines är att poängen aldrig går ut, nackdelen är att man måste ha en aktivitet mins var 18:e månad.
 
Toppen