Senaste nytt

Shanghai - Taxi eller Maglev från flygplats?

tic

Medlem
Jaha, nu när SAS ser ut att överleva blir det Shanghai på torsdag för min del. Bor på Radisson New World.

Hur tar man sig bäst till stan? Skall man förboka bil via hotellet?

Funderar på att tag maglev i endera riktningen, men hört att man blir lurad av taxi där (ungefär som Arlanda för den oinvigde). Stämmer det? I så fall är det väl bäst att ta det på tillbakavägen.
 

agehall

Medlem
Vi åkte maglev och tog taxi sista biten. (Ska köra det tillbaka till flygplatsen också)

Om du följer skyltarna till taxistand när du kommer av maglev så lär du inte bli lurad. Det står en snubbe där och ser till att allt går rätt till och det verkade bara vara riktiga taxis där. Vi betalade typ 60SEK för att åka till hotellet och det tog ca 25 minuter, så jag tycker inte vi blev lurade. ;)
 

Marcus01

Medlem
Vi åkte maglev och tog taxi sista biten. (Ska köra det tillbaka till flygplatsen också)

Om du följer skyltarna till taxistand när du kommer av maglev så lär du inte bli lurad. Det står en snubbe där och ser till att allt går rätt till och det verkade bara vara riktiga taxis där. Vi betalade typ 60SEK för att åka till hotellet och det tog ca 25 minuter, så jag tycker inte vi blev lurade. ;)

Jag gjorde likadant, funkade smidigare än jag trott!
 

Jonas C

Medlem
Hmm har ni mycket bagage med er? Jag skulle nog personligen ha valt Maglev + Metro, då ert hotell ligger på samma linje som Longyang Road station.
 

agehall

Medlem
Måste dock säga att jag tyckte maglev var lite av en besvikelse. Enligt displayen i tåget åkte vi aldrig fortare än 130km/h. Det är ju mindre än jag kör på motorväg när jag tar det lungt...
 

David

Medlem
Jag har flera gånger tagit Maglev+tunnelbana till just Radisson New World, väldigt smidigt om man inte har allt för mycket bagage som Jonas nämner ovan.
 
Jag rekommenderar Maglev till Longyang Road och byte till tunnelbana till Peoples Park när jag bor på Radisson New World. Det absolut snabbaste sättet. Det är också enkelt att ta tunnelbana direkt från PVG till Peoples Park. Undviker alltid taxi till/från PVG.
 
Toppen