Senaste nytt

Modell för en dag

agehall

Medlem
Gick runt vid The Bund idag och noterade efter ett tag hur kineserna fnissade och gick långa omvägar för att gå nära oss.

När jag stannade upp för att fota lite så märkte jag även hur folk strategiskt stannade till brevid mig för att bli fotograferade mot någon udda bakgrund. Tänkte inte så mycket på det först, men när de även började göra det när bakgrunden var fula grå byggnader började jag fundera. Till slut insåg jag att det egentligen var mig de ville ha kort på.

Är det verkligen så ovanligt med folk som är 2m långa i Shanghai? Det borde väl vara rätt mycket europeiska turister här tycker jag...
 

majer

Medlem
Mig brukar de fråga först, men så är jag bara 1.83...
Du är väl bara här och vänder antar jag? Ingen risk att man råkas i loungen på PVG den 28:e?
 

palmen

Moderator
Hände samma sak när jag var i Hong Kong att de ville fotograferas med mig.
Har även inträffat i Stockholm en gång, visserligen var man klädd i flottans kalleanka-kostym efter besök på HMS Illustrious när den låg vid stadsgårdskajen för typ 12 år sedan under ett besök till Sthlm.
 

Pixel

Medlem
Checkar själv in på närmare 2 m och känner igen det där från i somras. Satt på bänkarna vid the Bund och väntade på att min flickvän skulle ta klart foton på tvtornet. Helt plötsligt sitter det en 15åring halvägs uppe i mitt knä medan mamman tog kort. Givetvis skall man hålla fingrarna på ena handen som ett V av någon anledning på alla kort.. När min flickvän kom tillbaka tittade hon roat på tills småflickorna såg henne. Då kastade de sig över henne istället för att ta nya kort. Hon mäter in på 1,55 så där var det nog snygg västerlänning som de ville bli fotograferade med.
 

jumbooze

Medlem
Jag råkade ut för det med, t.ex på Peking Zoo konkurerade jag ut Pandorna :D
Ofta fick jag frågan och jag frågade tillbaka, de som var ärliga med att de ville ha foto med utlänning fick en bild de utan blev utan :D

På muren tjänade jag en hacka för jag skojade med de som frågade då jag sa 10 kuai för en bild med laowai :D
Konkurrensen är fri, det fanns många utklädda kineser som gjorde samma sak fast mot oss utl.
 
När jag var i Seoul för några veckor sedan fick jag minst fem förfrågningar per dag från sydkoreaner om de fick ta kort tillsammans med mig. Och jag är bara 1,70! :confused:
 

FF#1

Medlem
Resta i kina förra året med min 3 år gammla blonda söta dotter.
Tur att hon gillar att vara med på bild... vart fotad i tid och otid.

Efter ett tag så kom vi på knepet att sätta upp håret på henne och dra på henne en legionärskepa, då minskade intresset till 30% :)
 
Toppen