Senaste nytt

Eurobonus poäng och kvalificerande flygningar utan att flyga?

Kris

Medlem
Hej,
Någon som vet om man får EB-poäng och kvalificerande flygning om man köper en SAS-biljett och sen inte flyger? D.v.s. om man saknar några legs för att komma upp i nästa nivå kan man köpa billigast möjliga SAS-biljett och sen slänga den?

Saknar några legs innan min brytpunkt går ut och är inte säker på att jag hinner njuta av några extra turer...

mvh
Kristofer
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror inte det fungerar så.
De (flygbolag) har auditing och har koll på vem som faktiskt flög och inte flög.
Om du inte flyger, du har inte rätt till poängen heller.
 

Malu

Medlem
Tyvärr är det så. Det räcker inte med att checka in online, utan du måste verkligen passera gate för att få flygningen registrerad. Jag hade en biljett ARN-CDG förra året som inte gick att avboka och testade att checka in med mobilen, men jag räknades tydligen som "no show"...
 

agehall

Medlem
Om du lyckas med detta så är det någon som gjort rejält fel. Du får nog helt enkelt bita i det sura äpplet och flyga några sträckor.
 
Du skulle väl egentligen kunna köpa biljett, reggat på ditt EB kort, checka in online, och sen ge kortet och ett par spänn för besväret till någon kompis som sätter sig och åker inrikes ett par gånger med ditt kort. Det lär inte vara ok, men det lär fungera
 

agehall

Medlem
Jag skulle inte rekommendera det...

Rent krasst, flyger man inte tillräckligt för att nå EBG, så bör man antingen byta till ett program som man når guld i eller inse att man reser för lite. Jag tycker inte jag reser så värst mycket och i princip enbart i economy. Ändå kommer jag att ha återkvalificerat mig för EBG innan September är slut. (Jag har kvalificeringsperiod april-mars)

Så, antingen tar du dig tid att flyga det du behöver eller så trillar du ner en nivå. Att bryta mot EB-reglerna och skicka någon annan som flyger är bara fel på alla sätt och vis.
 
Toppen