Senaste nytt

SAS men flygs av annat bolag?

Deckflyer

Ny medlem
Hej,

Bokade via expedia och fick ut ett eticket number som börjar på 016.
Utresan har SAS flight nummer men flygs utav Lufthansa (ARN-FRA, FRA-MIA).
Hemresan går med United och Swiss.

Vad händer nu om SAS går i konkurs, flyger jag fortfarande med Lufthansa (SK flight nummer) ?

Är lite förvirrad kring det hela.

Tack!
 

Roger J

Medlem
Nu är det väl ingen överhängande risk för SAS under överskådlig tid. Men hur som helst, har du ett biljettdokument som börjar på 016 behöver du inte vara orolig eftersom det är ett dokument utställt av United.
 

Deckflyer

Ny medlem
Nu är det väl ingen överhängande risk för SAS under överskådlig tid. Men hur som helst, har du ett biljettdokument som börjar på 016 behöver du inte vara orolig eftersom det är ett dokument utställt av United.

Så även om mitt eticket number börjar på 016, de två första flighterna ut flygs av Lufthansa men har SK flight nummer, så kommer jag kunna flyga om SAS skulle gå i konkurs?
 

agehall

Medlem
Om du tittar i de stora trådarna som handlar om SAS konkursrisk (eller andra trådar med samma fråga som du har) så hittar du svaret. Övningen att hitta informationen lämnas till läsaren...
 

Deckflyer

Ny medlem
Så United som utfärdat min biljett (eticket 016) som flygs av Lufthansa med SK flightnummer, då skulle Lufthansa fortsätta transportera mig även om SAS går i konkurs för att biljetten är utfärdad av United?
 

agehall

Medlem
Så United som utfärdat min biljett (eticket 016) som flygs av Lufthansa med SK flightnummer, då skulle Lufthansa fortsätta transportera mig även om SAS går i konkurs för att biljetten är utfärdad av United?

Inte nödvändigtvis, men United har ett ansvar att se till att du kommer från A till B och kommer att lösa det åt dig.
 
Toppen