Senaste nytt

Status match SAS Eurobonus-Thai Royal Orchid Plus

jtq

Medlem
Vad tror ni om chanserna att få sitt EBG matchat hos Thai om SAS går i konkurs?

Vad jag förstår är inte Thai kända för att matcha i vanliga fall men vid konkurs kanske de blir mer välvilliga. Jag flyger nästan uteslutande med Thai men har dumt nog samlat poängen i Eurobonus tills alldeles nyligen.
 

Jacob

Medlem
Om det verkligen blir konkurs kommer det säkert finnas Star Alliance bolag som matchar motsvarande nivåer i Eurobonus. Så var det när både Spanair och Malev gick i konkurs.

I fallet med Spanair kunde man välja mellan några olika bolag som gått med på matchning. Det hela var koordinerat så det gick enbart att välja ett program.
 

Airbus747

Medlem
Tja,, nu är väl problemet större än gratispoäng som dom flesta har tjänat via resor i tjänsten.

Att du ens orkar ,,,,,
Det börjar bli muppvarning.

Förresten,,, skaffa dig en identitet om du har behov av att sitta å glassa i en lounge eller sitta i C,F för att få avundsjuka blickar.

För mig är det bara pinsamt.
 

Ubbe

Medlem
Tja,, nu är väl problemet större än gratispoäng som dom flesta har tjänat via resor i tjänsten.

Att du ens orkar ,,,,,
Det börjar bli muppvarning.

Förresten,,, skaffa dig en identitet om du har behov av att sitta å glassa i en lounge eller sitta i C,F för att få avundsjuka blickar.

För mig är det bara pinsamt.

Förstår att det kanske känns tufft just nu för dig, men din situation är mest viktig för dig. Andra personer har annat de är oroliga för och du har väl bara att gilla läget. Du kan ju ändå inget göra åt saken att andra prioriterar annat än din framtid högst.
Bara att bita ihop.
 

Airbus747

Medlem
Ubbe,

DU fattar inte ens vad jag skriver om,,
För egen del så blir det bättre möjligheter m a o bara jag slipper wanabees eller gratisåkarna i F/C
 

Dr. Miles

Expert
Jag och andra struntar i om du betalar ur egen ficka eller andra betalar din biljett. Det blir inte mer respekt för det.
Däremot om man beter sig dåligt oavsett i luften, på marken eller i forumet, får man ingen respekt av någon. Det kan jag garantera.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Återgår till trådens ämne.
Jag tror som Jacob skriver, att Star Alliance arrangerar statusmatch på vissa flygbolag.

Alternativt kan du skriva ut kontoutdrag där det står dina flygningar till Thailand och din EBG status och skicka e-mail till THAI Royal Orchid Plus. Du förlorar ingenting genom att försöka. Om de säger nej, så är det bara. De kommer inte banlysa ditt försök av statusmatch för all framtid. :)
 
Toppen