Senaste nytt

Biljetthjälp önskas! Asien/Nordamerikas västkust

Henry

Medlem
Hej,

Min tid i Japan närmar sig sitt slut och efter fyra månader på marken är jag rätt sugen på att kompensera för missad flygtid. Målet är att besöka Burma, Kanada (Vancouver) och USA (San Francisco). Flyget till Sverige går sedan via Peking och med en avstickare till Nordkorea.

Flygningarna görs som "medveten student" - det är alltså ekonomiklass som gäller, men jag är beredd att betala lite mer ifall jag kan tjäna bra miles eller få en något bättre/intressantare produkt.

Datumena nedan är önskemål och lite flexibla. Planet från NGO till PEK går dock den 9 januari på morgonen och jag vill helst hinna spendera ett par dagar i Tokyo innan det. Priserna är cirkapriser.

Kreditering är tänkt till A3, kommer dock nå guld där även utan dessa segment, så kreditering kan även ske till EB (förhoppningsvis) eller annat *bonusprogram. Notera dock att alla flighter, oavsett allians, är av intresse.

Jag har själv letat lite i ITA Matrix och kommit fram med följande:


NGO-RGN 2012-10-21 eller en dag senare/tidigare
Carrier: China Southern
Pris: 3000 kr
Routing: NGO-PVG-CAN-RGN
Note: Utfärd kan även ske från NRT/HND! Ovan har 18 layover i CAN! Undvikes gärna. Kommer resa med ett double-entry-visum till Kina i passet som jag INTE vill förbruka på en transit - finns det risk för det?

*Hopp till YVR*

YVR-SFO 2012-12-28 eller en dag senare
Carrier: Air Canada
Pris: 2000 kr
Routing: YVR-SFO
Note: Alaska Air har marginellt billigare flyg med mellanlandning. Verkar dock erbjuda flyg för nästan halva priset, men inte under mina dagar

SFO-NRT 2013-01-05 (ankomst) eller en dag tidigare/senare
Carrier: United/Malaysian
Pris: 3800 kr
Routing: SFO-LAX-NRT
Note: Passerar datumgränsen, "fölorar" en dag. Bör gå att ta sig billigt med Greyhound-buss (och kanske kunna leverera en lite ovanlig reserapport?!) till LAX ifall det blir mycket billigare

Tar tacksamt emot synpunkter/förslag/tips på bättre priser eller intressanta routingförslag. Stopover i något trevligt land på väg till RGN är bara ett plus. Bra tips belönas med öl på Monks (!) på nästa BC-träff. Finns det intresse av någon form av reportage från något segment så bör det också kunna ordnas.

Allt gott!
Henry
 
Toppen