Senaste nytt

Vad kan och vill du göra för SAS?

Appfly

Medlem
Det finns många åsikter om vad SAS-anställda ska acceptera eller inte acceptera, en fråga som nog är "omöjlig" att besvara om man själv inte är direkt berörd. Detta fick mig att fundera över vad vi som trogna SAS-kunder kan bidra med för att hjälpa SAS att undvika en konkurs (om det nu är önskvärt, men det är en annan fråga som behandlas i andra trådar). Just nu är mycket fokus på att folka ska "sno åt sig" så mycket som möjligt av den lilla kaka som finns kvar genom att shoppa i SAS-shoppen t.ex. Folk slutar att boka biljetter etc.

Frågan är vad är DU beredd att göra för att bidra med ditt strå till stacken så att säga.

- Själv ska jag boka en resa för nästa vecka.
- Har inte plockat ut EB-poängen

Inget som räddar bolaget kanske...
 

Sakoz

Medlem
Jag skulle gladeligen ge dricks till SAS svenska cabin crew, kanske upp emot 500 SEK om jag reser i eco extra samt business. I Sverige är vi så rädda att ge dricks medans i andra länder är det självklart, och varför inte på en flight. Det är väl upp till mig om jag vill premiera god service. Det går alltid om man sköter det på ett snyggt och diskret sätt. Gör man det mot svenskar med finess på hotell så händer också grejor.

Tänk så här: Om du gör ett bra jobb och en kund säger, jag tycker du gör ett bra jobb jag önskar att du tar emot "den här" som en extra bonus.
Eller bara "keep up the good work" och ett leende... den personen kommer att minnas Dig.
 
Jag har åkt 6 flighter med SAS bara denna veckan. På min plats har jag suttit och funderat på vilka tankar som rör sig i kabinpersonalens huvuden. (Överbetald eller ej, vem vill få sin lön nedjusterad med 15% eller mer) Men de agerar lika proffsigt som vanligt, i stort sett alla är vänliga och korrekta. Jag kommer fortsätta boka SAS! Det är det bästa vi kan hjälpa till med. Slutar vi boka biljetter så går bolaget under, alldeles oavsett fackavtal.
 
Eller vem vill bli arbetslös idag och få erfara vad "arbetslinjen" innebär? Vi upplever den svåraste situationen sedan 1930-talet..
En eloge till all SAS petsonal som håller modet uppe och möter resenärer varje dag. Det kan inte vara lätt när varenda tidning varje dag spekulerar om ev konkurs...i slutet av veckan.
 
Jag flyger med SAS nästa vecka och veckan efter det och har även nyligen bokat några resor nästa år. Plockar inte ut några bonuspoäng. Jag hoppas SAS nekar alla från tidningen DI att flyga med SAS för all framtid.........
 

Stefan62

Medlem
Jag + 1 åker till Bryssel idag, via Köpenhamn, på fullt betalda C-biljetterg och hem söndag - bokad igår som stödåtgärd:).

Nästa vecka flyger jag inom Norden i PE.

Under innevarande vecka har jag åkt 2 SAS-flighter i PE inom Norden.

SAS är alltid mitt första alternativ och jag hoppas att problemen reder ut sig.
 

NyfikenGrau

Medlem
Eller vem vill bli arbetslös idag och få erfara vad "arbetslinjen" innebär? Vi upplever den svåraste situationen sedan 1930-talet..

Ursäkta off-topic men...va? Åtminstone om man ser på det utifrån rusar Sveriges näringsliv på högvarv. Arbetslösheten är hälften jämfört med när jag slutade gymnasiet 1992 och folk i min ålder mer eller mindre var tvungna att plugga vidare (ingen arbetslivserfarenhet + djup lågkonjunktur = varken jobb eller a-kassa).
 
Toppen