Senaste nytt

Lufthansa REA endast den 14 nov i first och business class

Kampanjen gäller Lufthansa, Swiss, United, Air Canada och Austrian:
http://www.businessclass.se/flygbil...ss-class-ex-arn-arlanda-stockholm-sweden.html

Choose your destination
Abu Dhabi from 12 999 kr
Atlanta from 12 999 kr
Bengaluru - Bangalore from15 519 kr
Beijing from 17 249 kr
Bogotá from 18 999 kr
Boston from 11 999 kr
Buenos Aires from 18 999 kr
Calgary from 16 999 kr
Cape Town from 17 249 kr
Caracas from 18 999 kr
Chicago from 13 999 kr
New Delhi from 15 519 kr
Denver from 16 999 kr
Dubai from 12 999 kr
Hong Kong from 17 249 kr
Johannesburg from 17 249 kr
Lagosfrom19 899 kr
Los Angeles from 17 999 kr
Malabo from 18 999 kr
Miami from 15 999 kr
Montreal from 12 999 kr
Mumbai/Bombay from 15 519 kr
Muscat from 12 999 kr
Nagoya from 20 699 kr
New York from 12 999 kr
Orlando from 15 999 kr
Osaka from 19 899 kr
Philadelphia from 11 999 kr
Busan from 18 099 kr
Rio de Janeiro from 18 099 kr
Sao Paulo from 18 999 kr
Seattle from 16 999 kr
Seoul from 18 099 kr
Shanghai from 17 249 kr
Tokyo from 19 899 kr
Toronto from 13 999 kr
Vancouver from 17 999 kr
Washington from 12 999 kr
 

bL0m

Medlem
Jag tittade på möjligheten att fylla på Aegeankontot, men med Lufthansa men jag får bara upp bokningsklass P i deras BC-kampanjer och då kan jag inte tillgodoräkna mig några miles till Aegean :(

Business Class C, D, Z, J <--- Dessa klasser inom Lufthansa funkar mot Aegean

Så här står det på Lufthansas hemsida:
Introduction of the new Business booking class P
With immediate effect the new booking class P is being offered on Lufthansa Business Class flights. The following miles will be credited for this lowest-priced Business booking class:
500 award, status and HON Circle miles on domestic flights
750 miles on cross-border flights within Europe
100% of the distance miles on worldwide flights
These mileage levels will also apply to Business booking class P on Brussels Airlines with effect from
1 April 2012, on Austrian Airlines flights with effect from 16 May 2012 and on SWISS flights with effect from
1 September 2012.

Adjustments to the upgrade awards from Business Class
Effective from 1 September 2012, upgrade awards from Business booking class Z to First Class will no longer be available on Lufthansa-operated flights. The same applies to the new Business booking class P with immediate effect.

Upgrade awards to First Class from Business booking classes Z and P will continue to be available on SWISS-operated flights. There is an additional surcharge of 20,000 miles.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tittade på möjligheten att fylla på Aegeankontot, men med Lufthansa men jag får bara upp bokningsklass P i deras BC-kampanjer och då kan jag inte tillgodoräkna mig några miles till Aegean :(

Inte om du flyger LH eller OS, men om du flyger P med LX får du 200 % hos Aegean.

Men whatever, jag tyckte inte det här var någon särdeles bra kampanj, framför allt inte när det gäller flyg österut. Går att hitta billigare med andra när som helst (TK exempelvis).
 

Senator

Moderator
Inte om du flyger LH eller OS, men om du flyger P med LX får du 200 % hos Aegean.

Men whatever, jag tyckte inte det här var någon särdeles bra kampanj, framför allt inte när det gäller flyg österut. Går att hitta billigare med andra när som helst (TK exempelvis).

NyfikenGrau, jag håller med österut. Men storparten av detta är riktat mot Nordamerika där Joint Venturen finns. Där finns det rätt bra priser och mycket att välja på med UA, AC, OS, SN, LX och LH. JFK/EWR med LX/LH i F för 38 000kr är ett bra pris (fast j... dyrt oavsett) :p

Intressant nog är inte LH Gruppen harmoniserat mot Asien och Indien alls. OS och LX har mycket bättre "vanliga" priser till Mellanöstern, Indien och Asien än vad LH själva har. Jag flyger nästan aldrig LH längre om inte jag använder miles till LH F. Alla andra bolag i gruppen använder jag då deras priser samt hela upplevelsen är mycket bättre.
 

A380*G

Medlem
NyfikenGrau, jag håller med österut. Men storparten av detta är riktat mot Nordamerika där Joint Venturen finns. Där finns det rätt bra priser och mycket att välja på med UA, AC, OS, SN, LX och LH. JFK/EWR med LX/LH i F för 38 000kr är ett bra pris (fast j... dyrt oavsett) :p

Intressant nog är inte LH Gruppen harmoniserat mot Asien och Indien alls. OS och LX har mycket bättre "vanliga" priser till Mellanöstern, Indien och Asien än vad LH själva har. Jag flyger nästan aldrig LH längre om inte jag använder miles till LH F. Alla andra bolag i gruppen använder jag då deras priser samt hela upplevelsen är mycket bättre.

Låter bra, men vill lägga in en kommentar att PVG är höga priser även för LX normalt sett. Är förvånad att inte LH sätter in B748i på FRA-PVG. Vet att de velat sätta in A380 på samma sträcka men fått nej av kinesiska myndigheter.
 

Dr. Miles

Expert
Låter bra, men vill lägga in en kommentar att PVG är höga priser även för LX normalt sett. Är förvånad att inte LH sätter in B748i på FRA-PVG. Vet att de velat sätta in A380 på samma sträcka men fått nej av kinesiska myndigheter.

Det var intressant historia.
Kan det bero på att ett A380 plan kräver mer intervall efter sig och Shanghai PVG inte har så mycket slottid runt när Lufthansa plan landar/avgår?
 
Toppen