Senaste nytt

Filippinerna med 110 000 Eurobonuspoäng

Bizniz4u

Medlem
Nu har jag äntligen bestämt mig för att åka till Filippinerna hösten 2013. Men, skulle behöva hjälp med svar på följande. Vilket alternativ ger mest värde;
1. Boka Business/First med EB poäng till t.ex Hong Kong för att väl där hitta en 3500-kronorsbiljett till Manila?
2. Köpa en billig biljett till Hong Kong och därifrån boka en Business/First till Manila?
3. Går drömmen om att få flyga med en 380 att uppfylla på denna rutt?
4. Är det Bora Cay som gäller om man bara vill softa i paradiset, eller har ni bättre förslag?
 

Stefan62

Medlem
1. Varför inte C/F hela vägen?
2. --
3. Ja - åtminstone till HK
4. Cebu är ett alternativ, Bohol Diving Lodge på Bohols södra del - även om man inte tänker dyka, ön Panglao och även någon dag på ön Balicasag. I huvudsak enkla ställen, men mitt i paradiset.
 

majer

Medlem
Boracay, mycket gatuförsäljare och ganska "industrialiserat" men ändå helt ok. Mycket aktiviteter om man så vill. Sök efter hotellreferenser innan du bokar, många lovar runt men håller tunt.
Malapasqua (har ej varit där själv) är annars ett rekommenderat ställe, betydligt lugnare än Boracay, enligt hörsägen.
 

Pushback

Medlem
Jag har detta bokat för mars 2013 med följande rutt:
ARN - CDG (SK C) STOP I 23 H
CDG - BKK (TG F 380)
BKK - SIN (SQ C) STOPOVER
SIN - MNL (SQ F)
MNL - BKK (TG C)
BKK - CDG (TG F 380)
CDG - ARN (SK C)
 

Bizniz4u

Medlem
...och om jag ska flyga 380 till Hong Kong gissar jag att det är från Frankfurt med Lufthansa? Finns det andra alternativ inom Star Alliance?
 

gdaily

Medlem
1. Varför inte C/F hela vägen?
2. --
3. Ja - åtminstone till HK
4. Cebu är ett alternativ, Bohol Diving Lodge på Bohols södra del - även om man inte tänker dyka, ön Panglao och även någon dag på ön Balicasag. I huvudsak enkla ställen, men mitt i paradiset.

Jag har själv haft funderingar på just Cebu City nästa år, är det bra?
 

Dr. Miles

Expert
Observera att sträckan mellan Seoul och Cebu är opererad av ett narrowbody plan och inte har samma Business class stol som på ett widebody plan.

Så här ser Asianas Business class ser ut på ett narrowbody plan.
Asiana Airlines Business Class A321.jpg
(Foto av AHO)
 
Toppen