Senaste nytt

Norwegian longhaul inte så billigt längre

TheEagle

Medlem
Sådär!

Tog inte många dagar innan Norwegians biljetter till JFK OCH BKK var uppe i ungefär samma prisnivå som andra bolag. Det är bara att gratulera Norwegian och andra lågprisbolag som lyckas att få folk att tro att deras biljetter alltid är billigast.
Vid mina senaste biljettbokningar har priserna hos lågprisbolagen jämfört med de andra legat på ungefär samma nivå. Varför då välja lågprisbolag?
 

Lonelyflyer

Medlem
Norwegian long haul inte så billigt längre

ganska väntat iofs att priserna skulle gå upp, man får snarare gratulera de som hittade new york-biljetter för under 3000 !
 

TheEagle

Medlem
Absolut är det bara att gratulera de som fick tag i billiga biljetter. Det är ju en av orsakerna till att vi hänger här på forumet. Det som stör mig är dock är att så många verkar tro att lågprisbolag alltid är så billiga och att de lyckas hålla uppe ett sken av detta.
 

cmj

Medlem
och då ska väl tilläggas att i deras "lägsta priser", ingår inget mer än en plats ombord på planet, allt annat tillkommer.
 

TheEagle

Medlem
Spersboda: 4300 är det billigaste i okt men då får du vara borta i två dagar. 4900 kan du komma undan med om du inte vill vända direkt. Vill du vara borta en helg så är priset 5500 kr. Detta pris är likvädrdig med många andra bolag.
Till BKK blir det 19668 för en familj men då finns endast en dag att välja på som utresa. Annars 20718. Thai hade gott om platser för 5000 nu i höst.
Givetvis kan du resa utan bagage. Ta med dig picknick och sprida ut familjen i hela flygplanet. Då kommer du billigare undan.
 
Jag kommer att skriva när jag flugit premiär turen från ARN-JFK 31MAY13. OBS. jag fick betala 4.400 kr tur/retur ink mat, bagage och seat + kreditkortsavgift. Jag bokade i torsdags när DY släppte biljetter.

Premiärturen är som jag förstått det den 30 MAJ från ARN.
Jag kommer själv åka 30 MAJ från New York. (Alltså turen efter premiären).
 
Toppen