Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

Concorde

Founding Member
Imorgon första september släpper BA det första infot. Förändringarna kommer publiceras i omgångar under hösten. Jag var på British Airways HQ Waterside utanför LHR igår för en hel dags briefing som BA bjöd in mig på. Kan tyvärr inte berätta något förräns BA gör det officielt då jag signat NDA.

Mer imorgon ;)
 

Gnopps

Medlem
Ska bli spännande att se vad som händer, förväntar mig det värsta så kommer nog bara bli lite besviken :)

Hur kommer det sig att man publicerar detta i omgångar och inte allt på en gång?
 

Concorde

Founding Member
Det är många förändringar och att implementera allt på en gång blir mycket för alla parter. Jag blev häpen och impad av hur stort detta projektet är.
 

henrik l

Medlem

Det här låter intressant och när du nämner parter så kan ju det tolkas som att det inte bara är BA som är involverat:confused: Genom ditt svar antyder du ju också att det inte är domedagen som närmar sig för BAEC-medlemmar:D

Eftersom du verkar ha goda förbindelser med BA har jag ytterligare en fundering. EBG-medlemmar grymtar ju på andra platser i forat om hur urvattnat EBG är pga av för många EBG's. Hur är tongångarna inom BA och bland BAEC silver- och guldmedlemmar? Jag har inte lusläst FT, men som jag nämnt,baserat på 15-tal besök i framförallt Galleries South i T5, har jag inte upplevt att det att det finns för mycket folk med guld- och silverkort. Nu ju dom visserligen bara en del av besökarna, men lougen har aldrig varit överfull.
 

Concorde

Founding Member
Första kommunikation uppe på BA.com. Kräver login.

Miles byter namn till Avios points. Detta eftersom man tar in Iberia Plus samt Airmiles och alla kan nu tjäna samt bränna poäng.
- Inte bara flyg, numera också Hotel och hyrbilar
- zonerna görs om. 1-9 med Sverige i 2. 73% av poäng resor kostar samma, 24% blir billigare och 3% lite dyrare. JFK i F från Stockholm t.ex. kostar 150000 poäng istället för dagens 180000. LAX blir dyrare men kanske inte så konstigt.
- Flat rate avgifter på poängresor inom zon 1-3 om 27GBP i Traveller. 34GBP för Club vill jag minnas.

More to come.
 

henrik l

Medlem
Från ett egoistiskt perspektiv var det ju till bättre, sänkningar för JFK och HKG. Men att blir LAX dyrare? Efter att ha läst tabellen verkar dom ju ligga kvar på samma nivå. Inte förvånade med differentieringen mellan LAX och JFK, men positivt att görs åt rätt håll:). Ny nivån för Cairo i First var också en positiv överraskning. Så hittills har dom avvikit från normen med att förändringar = försämringar:D

Ska fortsätt att lusläsa.
 
Toppen