Senaste nytt

Turkish Airlines avslöjar framtida flyglinjer

Palazzi

Medlem
Turkish Airlines har i en intervju avslöjat vilka flyglinjer som kommer lanseras under närmsta året. Finns inga premiärdatum för de nya linjerna, utan det beror på leveranser av nya flygplan.

Flyglinjerna från Istanbul:

Caracas, Venezuela
Havana , Kuba............ WOW. Första möjligheten för Star Alliance-medlemmar att flyga direkt mellan Europa & Kuba
Mexico City, Mexico
Boston, USA
San Francisco, USA
Montreal, Kanada

Referens till nyheten:
http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=13022
OBS! På Turkiska
 

Olle A

Medlem
Fast lite jobbigt är det ju att flyga 4 timmar ner till Istanbul och efter väntetid och byte av flyg passera Sverige igen, efter ytterligare 4 timmar, på väg mot USA eller Kanada. Men det blir ju många sköna miles förstås om man har tiden och lusten.
 

Palazzi

Medlem
Är väl mest linjen till Kuba som lockar mig :) Att flyga 4h åt fel håll påväg till Nordamerika avstår jag normalt (om det inte regnar poäng:p).

Däremot är det smidigare med ARN-IST-HAV istället för att flyga via Sydamerika, vilket är alternativet inom Star Alliance
 

seat56f

Medlem
Är väl mest linjen till Kuba som lockar mig :) Att flyga 4h åt fel håll påväg till Nordamerika avstår jag normalt (om det inte regnar poäng:p).

Däremot är det smidigare med ARN-IST-HAV istället för att flyga via Sydamerika, vilket är alternativet inom Star Alliance

Flög inte AC till Kuba? (Disclaimer: Jag är för lat för att kolla...)
 

Nemo

Medlem
IMG_1710.JPG
Och nu finns det vinterlinje med Turkish till Havana samt Caracas.
 
Toppen