Senaste nytt

Någon som testat Rica Hotell Kungsgatan?

maba

Medlem
Jag och frugan ska om några veckor bo på Rica Hotell Kungsgatan och eftersom jag aldrig tidigare bott på ett Rica Hotell så tänkte jag höra om någon bott på detta hotell?
 

Johan1

Medlem
Dyrt och allmänt trångt skulle jag säga. Vi bokade ett rum för 4 och bodde i en skokartong :/ sen att två av oss fick sova på någon säng som dödade ryggen var inte heller roligt. Men bra läge om inte annat.
 

Roger J

Medlem
Detta hotell är inte ett bra sätt att bo i Stockholm. Läget är OK såklart men finns det inget bättre till liknande pris?
 

nilsson

Medlem
Jag tyckte det var ok, men det finns så många bättre alternativ i närheten att det nog inte blir någon mer gång där.
 

maba

Medlem
Tack för era snabba svar, tyvärr lät det inte som att Rica Hotellet var något kanonställe så nu har jag bokat om till Radisson Waterfront istället. Tack ännu en gång
 

Najk

Medlem
Waterfront är mycket bättre! :) bodde på Rica Kungsgatan för en månad sedan och det var sådär.. Rummet var ganska nyrenoverat och fräscht! Däremot var det kassa sängar och badrummet var inte renoverat.
 

mha321

Medlem
Rica Kungsgatan har ett par rum som inte ens har fönster. Har bekanta som råkat ut för det minst 2 gånger.

Jag skulle definitivt säga att du gjorde rätt i att byta till waterfront!
 

rob74

Medlem
Har bott på Rica Kungsgatan en gång inför en båttur till Åland. Hade inga preferenser whatsoever just då, så det funkade. Dock var det inget kul.
Waterfront däremot, är väldans trevligt. Tvekar inte i mitt val...
 

MikeK

Ny medlem
Hej,
Det var ju tråkigt att höra att några av personerna som har tipsat om hotellet har haft mindre positiva upplevelser på Rica Kungsgatan. Jag hoppas att jag får möjlighet att hälsa dig/er välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle. Jag tar gärna emot alla synpunkter över en kopp kaffe på hotellet. Det är alltid bra att få höra hur man kan bli bättre.
Hoppas att du och din fru får en bra vistelse i Stockholm.
med vänlig hälsning
Michael Kelderer, Hotelldirektör på Rica Kungsgatan
michael.kelderer@rica.se 08 723 72 90
 

cikada

Medlem
Har bott på RICA Kungsgatan många gånger (>40) och känner inte igen mig i beskrivningarna ovan. Bra läge, bra personal/service och i de flesta fall bra rum. Jag kan rekommendera det även om det givetvis alltid finns bättre (och i de flesta fall dyrare) alternativ.
 
Toppen