Senaste nytt

Hjälp mig! :) Var som helst - nästa helg!

erc

Medlem
Sitter med en trevlig utmaning. Kvällens familjeråd har beslutat att årets julklappar ska införskaffas i två omgångar. Omgång ett hanteras av mig själv och den treåriga sonen. Visst kan vi ta bilen och köra en kvart till Karlstad och införskaffa allt vi behöver - men nu har vi fått en hel helg att tillgå.

Så - jag sätter mig och undersöker följande;

Flyg.

Från OSL/ARN/GOT (eller närliggande obehagliga LCC-strippar) till varsomhelst.

Utresa fredagen den 16 nov alt lördagen den 17 nov

Hemresa lördagen den 17 nov alt 18 nov

Var vi hamnar i världen är helt oviktigt. Gdansk. Bryssel. Malmö. Helsingfors. Berlin. Paris.

Kraven: Utresa tidigast fredag kväll. Hemresa senast söndag kväll. Utresa och hemresa till flygplats inom 40 mils radie från Karlstad (här platsar TRF, RYG, OSL, GOT, GSE, LPI, NYO, BMA, ARN och säkert många fler...).

Jag söker som besatt men blir inte riktigt nöjd. Hjälp! Resenärerna är två *A-medlemmar. En är 39 år. Den andre är 3.

Ytterst tacksam för tips och ideer!

EDIT: Det är, såklart, inte svårt att hitta lämpliga rutter. Men jag letar efter något anmärkningsvärt prisvärt. :)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Gdansk är trevligt och billigt, men tyvärr är det dåligt med shopping. Budapest i November är otrevligt och ännu billigare:p

Hamburg är en av Europas bästa shoppingstäder, men också dyrt (Tysklands rikaste stad)

Sedan de två giganterna: Berlin & London.

Lite "roligare" tips: Istanbul!! Här finns allt från gigantiska shoppingcenter till orientaliska marknader.. och Istanbul är BILLIGT.

Tyvärr verkar det inte finnas biljetter under 3500SEK T/R, om man inte vill åka via Moskva.

Om du vet ungefär vilken typ av presenter du ska köpa finns denna sida: Europe
Den väljer ut bästa shioppingstad i Europa baserat på dina preferenser.
 

Traveller

Medlem
Undrar hur du skall kunna bestämma dig då tiotals olika mål kommer rasa in här. Själv vill jag gärna bidra till förvirringen.

Bryssel är en riktigt bra stad för juklappsshoppingen. Staden i sig är ju riktigt trevlig, bra julmarknader men också väldigt bra stämning. En av våra favoritbutiker i den staden är en butik som har tio olika rum. Varje rum har julen i en färg. Det finns alltså ett vittrum (Vit gran, vita kulor, vitt glitter, vita tillbehör) ett rött rum (grön gran röda saker) men mitt egna favoritrum i den butiken är rummet där allt är transparent (genomskinliga kulor t.exI i en blandning av vitt. Allt kan handlas i volum och sätta extra glans på julen då ni kommer hem.
 
Toppen