Senaste nytt

Singapore Airlines lägger ner direktrutter till USA (Los Angeles, New York)

Tjaeng

Medlem
I dagens Sydney Morning Herald kan man läsa att Singapore Airlines nu utvidgar i Australien med fler avgångar på Perth och Adelaide. Världens längsta non-stop flygning är blir istället Sydney - Dallas med Qantas. Se nedan hämtat från Plane Spotting Maps, Aviation News and Airplane Pictures at NYCAviation | You watch the planes, we'll do the rest.

"Längsta" går att tolka på flera sätt. B747-400ER håller väl högre marschfart än övriga ultra longhaul-kärror, så det är tänkbart att Sydney-Dallas, trots rekordavstånd, inte nödvändigtvis är den längsta rutten mätt i flygtid..? Enligt Wikipedia (ja, ja, jag vet) ska t.ex Atlanta-Johannesburg (Delta) och Dubai-Los Angeles (Emirates) ta längre tid att fullborda.
 

Tommy

Medlem
Sydney-Dallas trafikeras med deras nyinredda 747 ingen F men samma stolar i C som 380 fully flat ska själv flyga sträckan 11 jan.
 
Jag har varit på Singapore - NewYork många gånger ( över 50ggr ) då den ligger i vår vanliga routing.
Är en riktigt bra service.

Problemet är egentligen inte oljepriset (även om det självklart är det). Problemet är att planet måste starta med fulla tankar och det är aldrig ekonomiskt gångbart att flyga de första 4-5timmarna med bränsle för att göra 12timmar till. Man kommer inte up på höjd etcetc
Tycker det är märkligt att de lägger ner linjen i stället för att höjja priset. I princip varje gång har det varit över 80% ombord. Förutom förra julen för då var vi 3st ombord :). Desutom används den sträckan mycket för currier packet mellan singapore och nyc.

Servicen kommer väl nu vara Singapore-LA-NYC skulle jag gissa.
 
Toppen