Senaste nytt

Transfertid i Bangkok

090034208

Medlem
Hej!

Kommer att landa i Bangkok kl 06.00 och skall sedan vidare till HKT med TG på ny biljett. Ser att ett flyg går 08.30 och nästa kl 10.00. Hinner man på 1 timme med passkontroll, ta ut väska och gå till domestic incheckning, isåfall väljer jag kl 08.30 avgången.
Om vi är försenade så kan det ju bli bråttom, hur skulle ni göra?

Är det skillnad här om man köper en C biljett hos TG ifall man inte skulle hinna, ombokning?
 

Jacob

Medlem
Har du varit på Suvarnabhumi flygplatsen någon gång tidigare?

Jag skulle nog chansa på 08.30 planet, 2 timmar och 30 minuter bör räcka. Inrikesbiljetter i Thailand är inte särskilt dyra ifall det värsta skulle inträffa.

Men sedan be incheckningspersonalen checka in väskan hela vägen (=interlining). Var åker du från? Arlanda?
Kommer man med ett internationellt flyg och reser vidare till en handfull inrikes destinationer i Thailand (inkl Phuket) kan väskan checkas in hela vägen till slutdestinationen där man passerar genom tullen. Checkas väskan hela vägen till Phuket behöver du bara passera passkontroll i Bangkok, det finns en separat passkontroll för transfers till inrikesflyg.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om vilket flygbolag du flyger in till Bangkok med, men om det är med ett Star Alliance flygbolag kan du teoretiskt checka in ditt bagage hela vägen till Phuket.

Ja, 2,5 timmar är tillräcklig för att komma in Thailand, hämta bagage, checka in igen, säkerhetskontroll.
 

090034208

Medlem
Hej!

Tack för svarena, det där låter bra.

Vi åker Arn-(lx)Zrh-(tg)BKK.

Så jag kan alltså checka in väskorna hela vägen till HKT på Arlanda. Var får jag TG biljetterna till BKK-HKT flyget?
 

Roger J

Medlem
Du kommer kunna polletera väskorna hela vägen från ARN. Se till att ha en utskrift på TG-bokningen att visa upp. Du kan checka in på TG-flighten på Thais hemsida. Gör det i Zurich. Annars finns så klart transfer-disk i BKK. Obs att man inte kan checka in i receptionen på Thais lounger.
 
Toppen