Senaste nytt

Skall jag bli orolig....

Loffe

Medlem
över att nåt skitit sig med min resa? Befinner mig just nu i Boston där det blåser friskt och Uniteds alla flyg till EWR är inställda t.o.m torsdag förmiddag. Enligt min bokning reser jag från BOS torsdag e.m med UA1672 8:e nov och sedan vidare med SK904 EWR-ARN. Allt frid och fröjd med det tills jag tog upp mitt UA confirmation number och gick in på UA:s sida för att välja plats. Enligt den sidan är jag bokad på UA1522 den 10:e nov och inte den 8:e. Kan jag utgå från att UAs system fått frispel bara eller bör jag vara proaktiv på något vis? Enligt Check my trip avgår flighten den 8:e. Vad säger erfarna UA resenärer?
 

JensE

Medlem
Det gäller nog att vara lite proaktiv här och ringa asap. Flighten är inställd.
Hoppas det går bra.

[KVS Availability Tool 7.0.8.R1/Diamond - Amadeus Operational Info: UA 1672/08 Nov 2012]
Kod:
                 Planned Flight Info
Segment          Departure  Arrival    Duration
-------          ---------  ---------  --------
BOS-EWR          14:34/Thu  16:14/Thu  01:40
EWR-IAH          17:17/Thu  20:18/Thu  04:01

Segment          Flight Note
-------          -----------------------------------------
BOS-EWR          DEPARTS TERMINAL A
EWR-IAH          DEPARTS TERMINAL C
                 ENTIRE FLT- ARRIVES TERMINAL C
BOS-IAH          CLASSES SHOWN FJCADZPYBMEUHQVWSTLKGN
BOS-EWR          MCT FLIGHT TRACKING D/D
EWR-IAH          MCT FLIGHT TRACKING D/D
BOS-EWR          ON-TIME PERF NSEP12
EWR-IAH          ON-TIME PERF 5SEP12
                 ENTIRE FLT- SECURED FLIGHT
                 ENTIRE FLT-  ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE
                 DEPARTS TERMINAL A

Location  Time   Operational Event
--------  -----  --------------------
BOS              LX LANDING CANCELLED
 

Loffe

Medlem
Tack för tipset om att ta tag i situationen. Efter en timme (!) på telefon med United så lyckades jag få sista tillgängliga plats på ett tidigare flyg som gör att jag klarar min anslutning. Gäller bara att hålla tummarna nu för att inte det också blir inställt pga väder.
 
Snön kommer bli borta redan imorgon förmiddag. Om inte det fortsätter det att blåsa imorgon då kommer alla flygplatser vara igång. Annars kommer inte något flygplan landa på EWR och så missar du inget då SK blir tvungna att ställa in sina flyg med.
 

Loffe

Medlem
Allt löste sig och jag sitter i SAS lounge på EWR nu. Dock så hade United flera inställda avgångar mellan BOS och EWR idag. Det var nog vinden och nederbörden i BOS som ställde till det. Betydlig lugnare i luften runt EWR men väldigt gropigt efter start i BOS.
 
Toppen