Senaste nytt

Hjälp med Luleå-Bryssel 28-29/11

FF#1

Medlem
Hej, ska till BRU en sväng och skulle behöva lite hjälp med biljetterna.

Begränsnigarna är

Jag måste vara framme i centrala Bryssel senast 1830 den 28/11
Jag kan tidigast åka från centrala Bryssel kl 1300 den 29/11
Jag vill helst vara hemma i Luleå den kvällen, (sista planet inga problem)

Har kollat resa via sas.se med de villkoren, kostar ca 5500kr för en ekonomibiljett.

Frågan är, går det att göra nått kreativt?

Om man delar upp resan i en dit och en hemresa borde man kunna åka hem via någon annan ort?

tex transfer till någon flygplats i Tyskland där man kan åka vidare hem.

Någon som har en bra ide?
 

Palazzi

Medlem
Denna ? Skärmavbild 2012-11-08 kl. 16.02.49.png
 

Agö

Medlem
Finns ingen annan vettig flygplats i närheten av Bryssel dessvärre. Vi har åkt taxi till Amsterdam och tåg till Paris men det är inga vettiga alternativ för dig. Titta på SN också.
 

FF#1

Medlem
Nu har jag fixat en sån biljett förutom att jag to 11:10 flyget från Luleå.
4300 på seat24.se

Nu fick jag en lite billigare biljett som i alla fall vart lite annorlunda mot den första.
Tack för hjälpen.
 

Dr. Miles

Expert
KLM sålde biljett till Bryssel Midi(tror jag) station med byte i Amsterdam förut, kanske det finns sådan fortfarande?
 

FF#1

Medlem
jag var öppen för alla ideer, tittade bla. på IC tåg till Dusseldorf och sen hem med SAS, vart marginellt billigare men det var för tight.
Många andra bra ideer föll på att det var svårt att hitta en enkelbiljett till lämplig destination för hemresan, tex. lufthansa säljer ju inte enkelbiljetter och jag fick inte till en mer spännande retur routing på ITA än den jag fick tips på av Palazzi.

Fanns även alternativ med AF med tåg till CDG men de passade inte med tiden och jag har ingen status där.

Som vanligt är man ute för sent, kollade för några veckor sen då fanns det economy extra för ca 5000, men då var det inte klart att det skule bli av.
 
Toppen