Senaste nytt

Möjligheter till uppgradering på Finnair? Cash eller annat?

sunkan

Medlem
Hej,

Jag har sedan Business Class intåg i mitt liv lyckats bli rätt bortskämd med att flyga Business :)

Om ca två veckor har jag till min fasa en resa planerad till Filippinerna i Economy. Det är en resebyråbokad dykresa och flyger gör jag med Finnair ARN-HEL-HKG samt Cathay HKG-MNL.

Tanken på att sitta i 10 timmar i ett economy-säte känns inte så lockande... Finns det någon här som har några tips eller förslag på möjligheter att undvika detta öde?

Jag är BA Silver/One world sapphire och resan är bokad i bokningsklass O. Jag har iaf möjlighet att gå in på Finnairs sida och välja sittplats men jag skulle ju väldigt gärna förflytta mig till den främre delen. Att uppgradera för cash är kan jag absolut tänka mig om det är någorlunda rimliga priser.

Mvh

Christian
 

Yekermo

Medlem
Pröva att ringa Finnair och se vad de kan erbjuda för att uppgradera, men sannolikt är det ganska dyrt. Det finns ingen uppgraderingsfunktion via webben vad jag vet.

Tyvärr så går det ju inte att använda sina OW-poäng till att uppgradera över hela alliansen, annars är Finnair föredömligt enkla att uppgradera från ekonomi till affärsklass, dom har ofta många platser lediga och det går oavsett bokningsklass.
 

pst

Medlem
Jag har blivit erbjuden att köpa cash upgrade för ca €400 i internetincheckning men valde att inte göra det. Fick i slutändan en op-up så det kan ha berott på att ekonomi var översålt.
 
Last edited:

sunkan

Medlem
Nu har jag pratat med Finnair och de ville ha 14 000 SEK för en uppgradering till Business. Det gick inte att bara uppgradera en delsträcka utan det skulle gälla hela resan från ARN-HGK-MNL.

Det var lite saftigt för min smak så det ser ut som jag kommer få mysa långt bak i planet :(

Är det någon som kan se hur bokningsläget är på flyget? Det är AY69 från HEL 23:40 imorgon kväll.

/Christian
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som Finnair erbjuder Cash upgrade.
Jag och min fru har fått följande e-mail, men inte min son. (alla är i en och samma bokning)

Screenshot20160519 01 AY.png


Bokningen var i Q klass (bland de billigaste Economy class bokningsklass)
 
Toppen