Senaste nytt

[Wikipediarykte] SAS ska öppna Köpenhamn-Seoul i vår.

sungtae

Medlem
I och med att huvudkällan är Wikipedia ska det hela tas med en rejäl skopa salt.
Hursomhelst så står det att SAS ska öppna CPH-ICN den 29 (?) februari nästa år. Som det verkar så är Shanghai borttaget i listan och skulle isf stå för den kapacitet som skulle krävas.

Någon har i alla fall varit inne och redigerat sidan med destinationer nyligen. Ingen skulle vara gladare än jag om det stämde, men det känns inte så sannolikt. Att de skulle axa PVG redan skulle ju vara ett rejält nederlag. Dock vet jag inget om hur beläggningen har varit. Vidare har väl SAS aldrig haft någon närvaro i Sydkorea och jag är tveksam till att affärsunderlaget är så pass starkt att det skulle motivera en direktlinje. Och om det fiktiva startdatumet (som inte finns) är sann så skulle de vara tvungna att ha börjat sälja biljetter redan, allt annat vore korkat.

Scandinavian Airlines destinations

Som synes saknas det några trovärdiga källor till detta och en snabb sökning ger överhuvudtaget ingenting. Tyckte ändå att det kunde vara intressant att rapportera på BC.
 

Fredrik

Medlem
Det känns mer som ett bevis på hur pålitligt Wikipedia är. Det står att datumet är 29 februari 2013 men det datumet existerar inte. Jag undrar vad de får ut av att hitta på saker på en Wikipediasida?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill inte prata illa om Sydkorea men de och deras mediaföretag har tidigare manipulerat information på nätet(bl a på Google, YouTube etc) för att få uppmärksamhet. Det kanske finns risk att det gäller även denna gång med. :(
 

MarcusC

Medlem
Sätter en större slant på detta är en felaktighet..CPH-ICN med SAS känns helt ologisk?! Med tanke på hur SAS marknadsförts nya linjen till SFO långt innan trafikstart smyger man väl knappast in ICN också?
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Var IP-adressen är från har väl mindre betydelse. Hört talas om VPN?

Dock är detta BS. Tom LH har problem på dessa linjer.
 

sungtae

Medlem
Det känns mer som ett bevis på hur pålitligt Wikipedia är. Det står att datumet är 29 februari 2013 men det datumet existerar inte. Jag undrar vad de får ut av att hitta på saker på en Wikipediasida?

Jo precis. Fick länken skickad till mig från en nöjd bekant som inte är lika flygnördig som jag. om man har lite kunskap som bl a hämtats från BC är det enkelt att tvivla på sanningshalten med exempelvis de olika anledningar som jag nämnde i förra posten. allmänheten kan ju dock utan problem ta detta som en sanning även om det står på Wikipedia och 29 feb borde göra att varningsklockorna ringer. Det är f ö även inlagt på wiki-sidorna för CPH och ICN som destination för de flygplatserna.

edit: verkar som nån har tagit bort det från flygplatssidorna nu.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Jo precis. Fick länken skickad till mig från en nöjd bekant som inte är lika flygnördig som jag. om man har lite kunskap som bl a hämtats från BC är det enkelt att tvivla på sanningshalten med exempelvis de olika anledningar som jag nämnde i förra posten. allmänheten kan ju dock utan problem ta detta som en sanning även om det står på Wikipedia och 29 feb borde göra att varningsklockorna ringer. Det är f ö även inlagt på wiki-sidorna för CPH och ICN som destination för de flygplatserna.

edit: verkar som nån har tagit bort det från flygplatssidorna nu.

en av styrkorna från Wikipedia, dvs allmänheten läser och korrigerar ofta helt felaktiga fakta/påståenden.

Men som sagts tidigare, finns inte en chans att SK skulle öppna en linje dit.
 
Toppen