sungtae
Medlem
I och med att huvudkällan är Wikipedia ska det hela tas med en rejäl skopa salt.
Hursomhelst så står det att SAS ska öppna CPH-ICN den 29 (?) februari nästa år. Som det verkar så är Shanghai borttaget i listan och skulle isf stå för den kapacitet som skulle krävas.
Någon har i alla fall varit inne och redigerat sidan med destinationer nyligen. Ingen skulle vara gladare än jag om det stämde, men det känns inte så sannolikt. Att de skulle axa PVG redan skulle ju vara ett rejält nederlag. Dock vet jag inget om hur beläggningen har varit. Vidare har väl SAS aldrig haft någon närvaro i Sydkorea och jag är tveksam till att affärsunderlaget är så pass starkt att det skulle motivera en direktlinje. Och om det fiktiva startdatumet (som inte finns) är sann så skulle de vara tvungna att ha börjat sälja biljetter redan, allt annat vore korkat.
Scandinavian Airlines destinations
Som synes saknas det några trovärdiga källor till detta och en snabb sökning ger överhuvudtaget ingenting. Tyckte ändå att det kunde vara intressant att rapportera på BC.
Hursomhelst så står det att SAS ska öppna CPH-ICN den 29 (?) februari nästa år. Som det verkar så är Shanghai borttaget i listan och skulle isf stå för den kapacitet som skulle krävas.
Någon har i alla fall varit inne och redigerat sidan med destinationer nyligen. Ingen skulle vara gladare än jag om det stämde, men det känns inte så sannolikt. Att de skulle axa PVG redan skulle ju vara ett rejält nederlag. Dock vet jag inget om hur beläggningen har varit. Vidare har väl SAS aldrig haft någon närvaro i Sydkorea och jag är tveksam till att affärsunderlaget är så pass starkt att det skulle motivera en direktlinje. Och om det fiktiva startdatumet (som inte finns) är sann så skulle de vara tvungna att ha börjat sälja biljetter redan, allt annat vore korkat.
Scandinavian Airlines destinations
Som synes saknas det några trovärdiga källor till detta och en snabb sökning ger överhuvudtaget ingenting. Tyckte ändå att det kunde vara intressant att rapportera på BC.