Senaste nytt

Behöver jag adaptern på flyget?

LinuxSam

Medlem
Hej!

om en vecka flyger jag KRN-ARN-ORD med SAS i businessclass och jag har nu en fånig liten fråga.

Behöver jag "flygplansadaptern" till mina hörlurar, eller har de slutat med sådana löjligheter ombord på flyget? skiljer det mellan businessclass och economy?

/LinuxSam
 

mha321

Medlem
Så vitt jag vet har de definitivt inte slutat med sådana löjligheter, varken i business eller economy. Det lär väl inte hända förrän de eventuellt uppgraderar stolarna, och det var ju ett tag sedan nu. Så ta med adaptern!
 

Dr. Miles

Expert
Så vitt jag vet har de definitivt inte slutat med sådana löjligheter, varken i business eller economy. Det lär väl inte hända förrän de eventuellt uppgraderar stolarna, och det var ju ett tag sedan nu. Så ta med adaptern!

Jag tror att SAS inte använder Empower uttag.
Däremot amerikanska flygbolag och Cathay Pacific/Dragonairs gamla flygplanstyp samt THAI:s gamla First class(Business class till/från Skandinavien) på Beoing B747 har Empower uttag.
 

mha321

Medlem
Jag tror att SAS inte använder Empower uttag.
Däremot amerikanska flygbolag och Cathay Pacific/Dragonairs gamla flygplanstyp samt THAI:s gamla First class(Business class till/från Skandinavien) på Beoing B747 har Empower uttag.

Det är defintivit inte Empower utan vanliga (amerkianska 110V) uttag för elen. Där är det defintivt skillnad mellan economy och business också - ingen el alls i economy.

Men som jag tolkade frågan handlade det om hörlursuttaget från IFE.
 

agehall

Medlem
Ta med dig hörlurskontakten ifall du vill använda egna lurar. Min erfarenhet är att den behövs om den inte är med och tvärt om...
 
Toppen