Senaste nytt

Amadeus bokningsreferens på Club Carlson bokning

Sakoz

Medlem
Vet inte riktigt var jag skall placera den här frågan, så jag provar i den här tråden.

Jag har en del hotellbokningar som jag gjort på clubcarlson.com. Dock är det inte en amadeus bokningsreferens man erhåller via deras sajt efter slutförd bokning, heller inget i e-postbekräftelsen. Finns det någon möjlighet att få fram amadeus referensen? Så man kan lägga in det i exempelvis CheckMyTrip.

Bokar man en bonusnatt via sas.se så dyker två bokningsreferenser upp varav den ena är amadeus.

Några förslag?
 

Ubbe

Medlem
Ingen Amadeusreferens vad jag känner till. Hur svårt är det att lägga in info manuellt i kalender?? Har inte ens kollat om det finns funktion för att överföra typ .ics filer?
 

Sakoz

Medlem
Ubbe! Inget svårt alls, styrkan med CheckMyTrip är att jag direkt ser om något händer i min bokning eller om den rent av försvinner vilket har hänt.
 

mry

Medlem
Tittar man på sin sida på clubcarlson.com ser man ju direkt att dina närmaste bokningar. Dock så har de inget bokningsnummer i Amadeus för det bokas bara i deras egna system. Sen har hotellen lite olika system för att hantera det där.

Om man tar Park inn Arlanda som exempel så hanterar det bokningarna via ett mail som skickas till de på hotellet när man bokar på sidan, detta leder bland annat till att du aldrig får dina poäng för att du bokar online utan måste kontakta medlemservice för att de ska lägga in det manuellt. (Att du har status och så följer dock inte med ibland som flera av oss har märkt med är ju dåligt..)

Många hotell är direkt uppkopplade mot databasen och ibland när de kollar där, kan det leda till att dina bokningar ibland inte går att visa detaljer om på hemsidan...

Jag brukar ju alltid använda tripit som är bra att hålla reda på alla bokningar..
 
Toppen