Senaste nytt

Transaero Imperial Class (first class) - riktigt coolt!

Jacob

Medlem
Jag har ju ett litet inofficiellt mål att försöka jobba mig igenom alla flygbolag som erbjuder ordentlig första klass ombord.

Tog precis för skoj skull en titt på Transaero. Precis som konkurrenten Aeroflot har de riktigt bra priser mellan Europa och Asien, allt för att försöka ta sig in på den europeiska marknaden. Och Transaero erbjuder faktiskt första klass, Imperial Class kallas produkten. Riktigt häftig! Stolen är misstänkt lik Swiss gamla första klass stol. Jag gillar porslinet också.

Men nu till frågan. Hur jag än letar är det precis hopplöst att hitta flygningar med första klass. Imperial class ska finnas på deras Boeing 777-200 och new generation Boeing 747-400. Enligt Wikipedia ska det åtminstone finnas 12 B772 flygplan i flottan, någonstans måste de ju flyga. Den enda rutten jag hittat så här långt är Moskva/DME-New York/JFK.

Någon som vet? AHO? ;)

 
Har du kollat upp Toronto? Tror bestämt att dom kör 777-200 dit!
(Fast du kanske ville till Asien?)
Har för övrigt sett 777-300 Transaero i Barcelona en gång.
Nu när jag tänker efter har jag nog sett 747-300 i BCN också.

Mer vet jag tyvärr inte...

Edit: Gjorde en Youtube sökning nu..
Kan vara värt att kolla upp även följande: TLV, LAX, JFK, MIA, BKK.

Används även i Europa: SZG, AGP, BCN + (eventuellt fler ställen) har haft besök av Transaero 777.

Deras flygplan verkar flyga överallt.. 747 till LCA, 747 till SZG och hit och dit.
Ingen direkt struktur.. ;)
 
Last edited:
Det var lite info om att alla J bokningar på DME-JFK uppgraderades till F och det var faktiskt inte så illa prismässigt. Men det stod också att någon gång under hösten de slutar med det.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet? AHO? ;
Det verkar som Imperial Class((First class) inte finns på Moskva DME-Bangkok, däremot på Moskva DME-Male.
Om du anväder IATA F fare från Colombo(CMB), kan du göra det lite billigare må jag tro?

Kod:
UN  509 
DME 12/11/11 0:20 
MLE 12/11/11 9:35 
744
Su,W,Sa  100% / 0m 
F5 P0 R0 J9 C9 D9 S5 L9 E6 V9 X9 T9 N9 I9 G0 W0
 

Adamsson

Medlem
Intressant videoklipp! Kändes precis som när man var en väldigt liten kotte och bläddrade genom Kalle Anka och Bamse-tidningarna och bara tittade på bilderna, för texten fattade man inte. :) Imperial verkar stilfull! När åker vi? :)
 
Toppen