Senaste nytt

Vett och etikett vid bagagebandet

Ja, att folk saknar vett och etikett när de reser är inget nytt. Problemet är ju att alla vill ha sin väska först, priotaggad eller ej. Och så fort signalen börjat tjuta och bandet börjar röra sig blir folk som drägglande vargar kring en skock med får. Personligen placerar jag alltid min bagagevagn bakom avspärrningslinjen och när jag jag ser min väska komma kliver jag smidigt fram och plockar upp den. Utan att sicksacka mellan pöbeln eller bagagevagnar. Sedan kan jag tycka att bagagebanden på ARN är så pass långa att man utan problem får en bra placering vid bandet utan att behöva trängas. Men då får man leva med att vänta någon minut längre, mer tid tar det inte. Och som vanligt, först till kvarn får först mala- detta även vid bagagebandet.
 

pep

Medlem
Hvis der er traengsel, saa bed til dem/den der er ved baandet om at tage kufferten ud. Eller: gaa til den modsatte ende ag bagagebaandet for der er mindst traengsel. Det er irriterende at folk ikke kan lade vognen staa 2-3 meter bag dem, saa ville der vaere plads til alle. Det er fraekt at tage vognen med helt ind til baandet, da man nemt kan snuble og svine sig til naar der er "pres paa"! Bortset fra det, synes jeg ikke man skal regulere dette. Apeller til det gode i folk, vaer underdanig, eller bliv vred. Det er hurtigt glemt og svaekker ikke en god flyvetursoplevelese?
 

rob74

Medlem
Hon skulle komma till Kiruna. Här är det nästan så att folk sätter sig på bagagebandet för att få väskan direkt i famnen när den kommer... :p
Att det är ett ganska litet utrymme minimerar ju inte direkt trängseln.
 
Toppen