Senaste nytt

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning

Hej,

Kommer i slutet av året resa LGW-CUN (bokad i ekonomi) och jag undrar vad det finns för möjligheter att uppgradera till högre klass. Resan sker med en trippelsjua.

Jag har lite avios på mitt BAEC-konto som kanske kan komma till användning alternativt kan jag "inom rimliga gränser" tänka mig uppgradera med cash.

Hur ser mina alternativ ut och vad ger bäst bang for the buck?

PS.
Skiljer sig de B772or som är stationerade på LGW från de på LHR?

/G
 

Concorde

Founding Member
Vilken bokningsklass har du i Economy? Endast dom flexibla Traveller klasserna Y B H går att uppgradera med avios.
Får du något cash upgrade offer i MMB? Det blir tyvärr enda alternativet. Personligen skulle jag inte spendera avios för att uppgradera Traveller till Traveller plus. Dålig utväxling.

777 flottan på LGW är vad jag minns mestadels 3 klass, med någon enstaka 4 klass.
Alla har IFE/AVOD system.
 

Homer

Medlem
Vad får du för meddelande om du klickar på Uppgradera resklass mot betalning i Manage My Booking ? (nere till höger, där det står ändra bokning)
 

Homer

Medlem
Även om ba.com eller kundtjänst inte ger dig någon möjlighet kan du ändå få ett erbjudande
att uppgradera mot betalning på flygpatsen.
Ofta har de tom skyltar vid incheckningsdisken "upgrade to world traveler plus for £..."
 
Aha! Kör de på samma modell som AA? Flög ORD-LHR förra året med AA och då var det nästan "aktionskänsla" innan boarding (värt att nämna var att jag aldrig var intresserad av en uppgradering då, så jag vet inte hur det gick till i detalj).

Hurdan är prislappen för en uppgradering till WT+ fr. Eco på en 11h flygning?

/G
 

Homer

Medlem
Enligt BA anställd, NB posten är 1,5 år


Yes, upgrades are available at T5 subject to availability.

WT to WT+ is £179 pp each way, WT+ to CW is £399 each way.
Costs of upgrades on European flight vary depending on length of route.
Usually cheaper to upgrade before you arrive at the airport, either at time of ticket purchase or if the upgrade is offered at OLCI.

Ask when you drop your bags, or at a Customer Service desk.
FlyerTalk Forums - View Single Post - ULTIMATE BA Upgrade Discussion/Experiences Thread
 

jumbooze

Medlem
Aha! Kör de på samma modell som AA? Flög ORD-LHR förra året med AA och då var det nästan "aktionskänsla" innan boarding (värt att nämna var att jag aldrig var intresserad av en uppgradering då, så jag vet inte hur det gick till i detalj).

Hurdan är prislappen för en uppgradering till WT+ fr. Eco på en 11h flygning?

/G
Sorry för lite dum fråga, men varför är man inte "intresserad av en uppgradering"?
Man är väl alltid intresserad, även om priset ibland kan hindra en att genomföra den.
Jag blir iaf väldigt gärna uppgraderad, hela vägen fram till jumpseat :D om den ligger i cockpit dvs :D
 
Sorry för lite dum fråga, men varför är man inte "intresserad av en uppgradering"?
Man är väl alltid intresserad, även om priset ibland kan hindra en att genomföra den.
Jag blir iaf väldigt gärna uppgraderad, hela vägen fram till jumpseat :D om den ligger i cockpit dvs :D

Ja jo intresserad var jag väl, fast det var en lååång kö (överbokat) samt lite väl tilltagen prislapp (för en hyfsat rutten produkt) så jag avstod.
 
Toppen