Senaste nytt

Enkel biljett med KLM

Stefan62

Medlem
Jag har noterat att det inte går att få en enkel biljett med KLM i economy inom Europa till rimligt pris.

Gör jag något fel när jag försöker boka?
 

Jacob

Medlem
KLM jobbar väl mestadels med tur och returbiljetter för privatpersoner (dvs till rabatterade priser).

Men du kan ju alltid boka en tur och returbiljett och strunta i returen.
 

sk-sthlm

Medlem
Min erfarenhet är att det inte går att boka enkelbiljetter till rimligt pris med KLM - jag försökte via en resebyrå, men även de skulle bokat den som en tor där man skippade returen.
 

Roger J

Medlem
Även SAS har ju försökt återinföra t/r-koncept på vissa europeiska destinationer. Det ger självklart fler möjligheter för flygbolaget att styra typiska jobbresenärer mot dyrare biljetter.
 

Alf

Medlem
Det är en av de stora nackdelarna med KLM att dom har en biljettpolicy från stenåldern. Jag har för ett tag sedan flugit mycket frekvent mellan LPI-AMS och låg alltid på minst dubbla biljettkostnaden mot mina kollegor som åkte SAS från ARN. Övergick dock till att köra med saxade biljetter så blev det mycket billigare även om slänga bort någon outnyttjad sträcka ibland. Tyvärr gav aldrig biljetterna någon märkbar bonus, synd då KLM är ett ganska trevligt bolag.
 

Homer

Medlem
BA säljer enkelbiljetter med untantag av sträckan LHR-MAD, och vad kan det bero på?
Jo, den sträckan trafikeras endast av ett till bolag nämligen IB som inte säljer enkelbiljetter
annat än (såvitt jag vet) på sträckan CPH-MAD och vad kan nu det bero på ?
Jo den sträckan trafikeras ju också av SAS som säljer enkelbiljetter.
 
Toppen