Senaste nytt

Air Canada Aeroplan - plus och minus

Pushback

Medlem
Hej,

Jag har precis kikat runt på Aeroplan och ser hur lätt det är att söka availability för awards.

Vid jämförelse med Awardtravlr och ANA så verkar Aeroplan vara minst lika enkel att söka på, dessutom utan inloggning eller liknande.

Min fråga är:

Vilka är fördelar resp nackdelar med Aeroplan avseende intjäning, köp av miles, spending, availability etc?

Vore väldigt tacksam för återkoppling kring detta, från någon med god erfarenhet!

Idag tankar jag på BA, USDM, AMEX/SAS - alla konton är ganska välfyllda så detta kan bli ett nytt intressant alternativ....
 

Dr. Miles

Expert
Om jag kommer ihåg rätt har intjäng varit ganska ok tidigare men Aeroplan har gjort om programmet i olika faser så att vissa low economy ger sämre procent av miles.

Även användning av försämrats både genom devalvering och att börja debitera bränsletillägg på bonusresor. Först på egna flygningar, sedan på partner flygbolags flygningar.
Intra-Asien t/r i Business class kostade tidigare 30.000 aeroplan miles.
 

ACervin

Medlem
Men om man bara tittar på sökfunktionen så tycker jag också att den verkar bra utan något krångel. Ett bra alternativ till ANA och Awardtraveler? Eller vad säger expertisen?
 
Toppen