Senaste nytt

Bokningsklass inrikes på SAS?

Hej hej, nu är de så att jag tänkte göra min första business resa någonsin och den kommer göras på en kort sträcka mellan Arlanda och ängelholm med SAS.

När jag bokar på nätet finns dock endast ekonomi i olika flex varianter, full flex och så.

Min fråga är då är ekonomi full flex detsamma som Business klass ? De är ju det dyraste priset och i så fall finns det någon lounge att tillgå på Arlanda ? Vore kul att pröva den i så fall.


Tack på förhand, Simon
 

sungtae

Medlem
Det finns ingen business kabin på SAS inrikes, endast ekonomi. Tekniskt för bokningsklasser finns det business, men eftersom dessa pax inte erbjuds något extra så har SAS valt att kalla dom Flex, Full Flex etc.

Det finns en lounge på Arlanda inrikes, men den har du bara tillgång till med ett guldkort.

Slutsats: det är bortkastade pengar att köpa en full flex biljett bara för att "testa" business.
 

Jacob

Medlem
En business eller full flex biljett kommer inte ge dig något annat än lite mer bagage mellan Stockholm och Ängelholm.

Som sagt vill du ha någon form av business upplevelse (lounge, gratis drinkar etc) så får du boka Stockholm-Köpenhamn, Stockholm-Oslo-Göteborg eller liknande och ta tåget sista biten.
 
Okej, ja då känns de rätt onödigt med pengar. Känns som man får spara ihop pengar till en längre businessresa istället, synd att de är så dyrt bara haha.

Tack för snabbt svar!
 

Alf

Medlem
Vill du pröva på en billig och bra business så köp en biljett ARN-LHR med BA. Den kan du få på vissa avgångar för runt 2500 kr tor.
Då får du både lounge och businessupplevelse i planet. Dessutom är ny loungen hos BA på LHR nästan värd pengarna så ta god tid på dej vid hemresan och ställ ingen bil på Arlanda.
 
Vill du pröva på en billig och bra business så köp en biljett ARN-LHR med BA. Den kan du få på vissa avgångar för runt 2500 kr tor.
Då får du både lounge och businessupplevelse i planet. Dessutom är ny loungen hos BA på LHR nästan värd pengarna så ta god tid på dej vid hemresan och ställ ingen bil på Arlanda.

Då gäller de Kanske inte deras
avgång med 767an, eller så kanske man har
tur! Tack för tipset
 

skydiver

Medlem
Även inom Norden så blir ju business-upplevelsen ganska tafatt. Servicen är i praktiken den samma som på Economy Extra (är det ens annan mat och dryck?), och det är samma stress med servering osv. Man behöver nog åka lite längre (typ London, Paris osv) för att få något som kan (eventuellt) tänkas vara värt de extra pengarna. Personligen tycker jag att Business inom Europa är ganska ovärt. Lägger hellre de pengarna på något extra på destinationen. Det är på långdistansflygningarna som det verkliga värdet visar sig.
 
Toppen