Senaste nytt

Tips AirReview.com

Swisser

Medlem
Bra och intressant artikel.

Vad jag reagerade på är att SAS bara bjuder på en gratis alkoholhaltig dryck på långflighter för dess economy passagerare. Det måste väl vara ett bottenrekord!? Jag brukar flyga med bland annat Lufthansa och Singapore Airlines och där har jag alltid kunnat dricka så mycket alkoholhaltiga drycker jag velat när jag flugit economy. Finns det andra bolag som har lika miserabel policy som SAS vad beträffar alkoholhaltiga drycker i economy class på långflighter?
 
Bra och intressant artikel.

Vad jag reagerade på är att SAS bara bjuder på en gratis alkoholhaltig dryck på långflighter för dess economy passagerare. Det måste väl vara ett bottenrekord!? Jag brukar flyga med bland annat Lufthansa och Singapore Airlines och där har jag alltid kunnat dricka så mycket alkoholhaltiga drycker jag velat när jag flugit economy. Finns det andra bolag som har lika miserabel policy som SAS vad beträffar alkoholhaltiga drycker i economy class på långflighter?

Testat flyga amerikanska flygbolag sista tiden? :)
 

Magino

Medlem
Finnair har olika alkoholregler beroende på vart de flyger. mycket märkligt tycker jag
Vi erbjuder en rad olika drycker i turistklass på alla flyg till Kina, Japan, Sydkorea, Indien och Singapore. Läsk, juice, vatten, öl samt vitt och rött vin serveras kostnadsfritt – andra alkoholhaltiga drycker finns att köpa.

På flyg till New York, Toronto och Bangkok serverar vi alkoholfria drycker, öl samt vitt och rött vin kostnadsfritt till maten. Alkoholhaltiga drycker finns att köpa vid alla andra tidpunkter.

Varit lite mycket fylleslag på vägen till Bangkok kanske?
 

Swisser

Medlem
Bra information!
Då kommer jag naturligtvis gärna att avstå från att flyga med amerikanska bolag när jag flyger economy!
Jag flyger naturligtvis även Swiss economy och de bjuder på drickat utan extra kostnad.
 

agehall

Medlem
Jag blev lite förvånad över vissa saker; tex påstås det att SAS inte gör interlining för ekonomipassagerare. Det har de gjort för mig iaf..
 

Jacob

Medlem
AirReview är i grunden ett bra initiativ men projektet är nog lite för ambitiöst.
Sidan drivs av en enda person och då blir det svårt att hålla den uppdaterad, som redan poängterats finns det flera saker på sidan som inte stämmer.
 

Rustscheff

Medlem
Dessutom är siten VÄLDIGT mkt präglad av personens subjektiva uppfattning. Läs om LH som "the totally soulless Teutonic airline" där gatepersonalen skriker "Schnel" (som dessutom är felstavat). Väldigt mkt är ej uppdaterat och dessutom har man på de flesta bolag inte belyst F på samma sätt som C. Kul läsning men tag den med en nypa salt...
 
Last edited:
Toppen