Senaste nytt

Upp och ner vända världen

Concorde

Founding Member
Är det bara jag som har uppfattat det att ju högre upp i lounge nivå man kommer, ju exklusivare och lugnare torde det vara?

Arlanda T5 har jag nu vid varje besök sista månaden noterat att:
Det är alltid mycket mer folk i Scandi loungen jämfört med business loungen.
Ikväll gick jag in till business loungen istället. Bortsett från att det finns lite mer alkohol att välja på, samt att mineral vatten erbjuds på flaska är det i princip två identiska lounger. Käket (eller vad man ska kalla det...) är identiskt. Fast tomt och skönt i den ena och rätt mycket folk i den andra.

Säljer SAS för få businessklass säten eller har man alldeles för många guldkort?

Skillnaden på loungerna är är så liten att jag inte förstår varför någon går in i Scandi loungen... kanske för att man känner sig viktig? :rolleyes:
 

Chrille

Medlem
Det är bättre att ha det som i Oslo eller Köpenhamn där man enkelt kan bedöma beläggningen i respektive lounge.

I Stockholm måste du göra ett val vänster-höger, där Scandinavian är till vänster dolt bakom en stängd dörr.

Och ja, man säljer nog inte så många businessclass, speciellt inte inom Europa....
 
Speciellt på en tidig morgon tar jag själv Business Lounge just på grund av Scandinavian Lounge är så full paxat. Jag vill inte ha mer än min frukost macka, en kopp kaffe och apelsinjuiceså Business Lounge funkar också.

Vi bör inte glömma att alla *A bolag använder SAS Lounge samt några till så det är inte bara SAS EBG som finns på Lounge. Det finns ju massor av LH M&M medlemmar med.
 

Agö

Medlem
Upplever detsamma på ARN. På tok för mycket folk i rusning, loungen är underdimensionerad. Jag har flera gånger valt BL istället. Däremot är det enligt min mening större skillnad på SL och BL i CPH. Upplever inte heller att SL i CPH är överfull men så är den ju också betydligt större än SL på ARN.
 

Critical

Ny medlem
Kanske är så enkelt att man tror att man måste ha en Business Class biljett för att komma in i Business Loungen?
Det är ju inte helt logiskt att Scandinavian är ett "högre" begrepp än Business.
 

NotRyan

Medlem
Undrar vad som kommer att handa nar SAS flyttar domestic till T5? En variant kan ju vara att Menzies flyttar pa sig, SAS bygger reception i mitten och far hyfsat rymliga lounger pa hela ytan. OBS Ren spekulation....
 

NotRyan

Medlem
Last edited:

Palazzi

Medlem
Är ju givetvis ett problem... Många som pendlar, och mellan få destinationer. Det betyder alltså många guldkort (på "legs") och alla guldkortsinnehavare på samma ställen och tider.
 
Toppen