Senaste nytt

Ryanair kastar av kvinna pga bok - artikel + video

Moco

Medlem
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag såg denna tidigare, medresenärerna erbjöd sig ju trevligt nog att stoppa ner den överflödiga kassen i deras baggage.
 

Nemo

Medlem
Hennes enda baggage var ju inte en bok och papper. Hon hade redan fyllt sin kvot iom handbagaget. Någonstans dras gränsen och överskrider man den får man stå sitt kast. Särskilt när man flyger LCC.
 

Tjaeng

Medlem
Inget principiellt fel med att handbaggageregler åtföljs, men nu var det ju så att andra passagerare erbjöd sig att ta boken inom deras resp. kvot. Något sådant kan väl ändå inte anses som brott mot säkerhetsföreskrifter ("do not bring any items not belonging to yourself on board the aircraft")?
 
Det första som slår mig när jag läser detta, samt andra artiklar där passagerare fått betalat x antal kronor då denne t ex. inte skrivit ut sitt boarding kort etc. Det stämmer till 100% att Ryanairs kunder godkänner gällande resevillkor då de bokar på Ryanair webplats. Men att resa med Ryanair innebär ett nytt sätt att resa enligt mig. Mer oflexibelt, mindre rättigheter, sämre komfort osv. Jag kom ihåg tiden då Ryaniar erbjöd t/r mellan NYO-STN för 995 kronor. Då ingick 23 kg. incheckat bagage och komforten ombord ansågs vara bättre än vad det är idag. Men, de marknadsförde sig som ett "no-frils" airline. Idag är det inte mycket billigare att flyga med Ryanair än vad det t ex. är att flyga med LH eller BA. Jag som t ex. planerar in mina resor 6-3 månader innan ser i diverse prisjämförelser att det t o m är dyrare att flyga med Ryanair än t ex. LH som jag väljer inför min kommande Berlin resa.
Tänk hypotetiskt om Ryaniar, Norwegian och Wizz skulle slå ut bolag som LH. BA, IB..dvs "de bättre bolagen". Då blir det inte bara dyrare att flyga med dem, det blir till bekostnad utav sämre flexibilitet, hårdare villkor- helt enkelt ett sämre sätt att resa.
 

Chrille

Medlem
Det man ser på videon är bara en länk i en händelsekedja. Man kan naturligtvis ifrågasätta rimligheten i att kasta av en passagerare från planet för att man har två personliga tillhörigheter som inte ryms i väskan. Men sannolikt var det fler faktorer som spelade in.
 

Homer

Medlem
Enligt andra källor har hon blivit tillsagd långt tidigare, inte försökt att stoppa boken och papperet i
fickan eller i övrigt baggage eller bett någon annan passagerar ta hand om det.
påstått att kortet slutat fungera och därefter blivit hysterisk och försökt ta sig ombord i alla fall.
 
Toppen