Senaste nytt

Världens främsta Mileage Runners enligt Business Insider

Business Insider skriver om Mileage Runner fenomenet:

Mileage runners are a subculture of frequent flyers who've found impressive ways to hack the system.
In online forums like Flyer Talk, they debate the best ways to rack up the most miles for the least amount of money.
But while each flyer has her own unique style and mileage goal, they can all agree on one thing: Elite status is the only way to fly.


Meet The Greatest Mileage Runners - Business Insider

Ps. Kul att se Seth Miller där! Bilden togs på en flight där jag var med (Star Mega DO 1 från Frankfurt)
 
Det tråkiga är att man nästan måste bo i nordamerika för att kunna ha möjlighet att göra mileage runs :(
Nope. Gnopps har väl HEL som hemmaflygplats ;)
Agö och Igorius verkar vara européer också ;)

MR känns som billiga endast pga "billig" dollar, annars det också kostar sin peng. Glöm inte att många i USA jobbar för mindre än $10/timmen och en MR för $300 är nästan en veckolön.

Och dessutom vissa MR kräver en positioneringsflyg ändå oavsett var man bor. Nu t.ex. kommer massa folk flyga till RGN ifrån hela världen för att göra en MR till Nordamerika.

Det är just det som är intressant med MR: att klura ut hur man gör det på billigast möjliga sätt. bjornstrom gjorde väl en ex-Reykjavik.
 
Nope. Gnopps har väl HEL som hemmaflygplats ;)
Agö och Igorius verkar vara européer också ;)

MR känns som billiga endast pga "billig" dollar, annars det också kostar sin peng. Glöm inte att många i USA jobbar för mindre än $10/timmen och en MR för $300 är nästan en veckolön.

Och dessutom vissa MR kräver en positioneringsflyg ändå oavsett var man bor. Nu t.ex. kommer massa folk flyga till RGN ifrån hela världen för att göra en MR till Nordamerika.

Det är just det som är intressant med MR: att klura ut hur man gör det på billigast möjliga sätt. bjornstrom gjorde väl en ex-Reykjavik.

Det är klart att det går att göra MR/TP runs även inom Europa men så som jag förstått det hela så begränsas man rätt så kraftigt. Oftast kräver det att man beger sig till andra sidan av dammen först. Det var ju i Nordamerika som statusprogrammen uppkom i början av 70-talet så självklart är det också där som man får mest bang-for-the-buck, trevliga deals och därigenom också flest möjligheter att samla på sig en imponerande summa miles utan att behöva lämna landet.

Var finns annars listan på Européer som har 1 miljon+ miles under sitt bälte? :)
 

Concorde

Founding Member
Freaks!

Trodde inte flight-fatigue skulle drabba mig, men med i snitt tre sektorer i veckan i år, trots konstant tillgång till lounger, fast track osv. oavsett allians, börjar den komma.
4-6 long-haul + feeders i månaden var så mycket bättre. Massa miles, färre flighter.

Nära 500.000 miles nu utan en enda mileage-run. Inget man är stolt över, och tycker det är lite oschysst mot fru som kämpar med två små gubbar hemmavid.

Till råga på allt kommer jag nog få göra en OW run tidigt nästa år! :rolleyes:
Flera "gratis" flighter på BA under året samt alldeles för mycket Star har gjort TP kontot något vekt :eek:
 

NotRyan

Medlem
Freaks!

Trodde inte flight-fatigue skulle drabba mig, men med i snitt tre sektorer i veckan i år, trots konstant tillgång till lounger, fast track osv. oavsett allians, börjar den komma.
4-6 long-haul + feeders i månaden var så mycket bättre. Massa miles, färre flighter.

Nära 500.000 miles nu utan en enda mileage-run. Inget man är stolt över, och tycker det är lite oschysst mot fru som kämpar med två små gubbar hemmavid.

Till råga på allt kommer jag nog få göra en OW run tidigt nästa år! :rolleyes:
Flera "gratis" flighter på BA under året samt alldeles för mycket Star har gjort TP kontot något vekt :eek:

Oavsett hur mycket man älskar att resa och kan försaka nästan allt annat, så kan just det där kännas hårt... Hoppas att det funkar hjälpligt ändå...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen