Senaste nytt

Tillgång till lounge vid ankomst - Star Alliance

Kris

Medlem
Vid resa med businessbiljett, har man alltid möjlighet att komma in i lounge när man landat? Finns det olika regler på olika flygplatser/bolag? Tänkter främst på Star Alliance.

Kris
 

Jonas C

Medlem
Intressant nog så tillåter Lufthansa sina Senator korthållare att få tillgång till SEN/BIZ loungerna vid ankomst. Dessutom tycks Lufthansa ha gjort ändringar i reglerna gällande gäst tillgång. Numera måste din gäst flyga i samma kabin och på samma avgång för att kunna komma in. Känns ju som att Lufthansa går emot Star Alliance reglerna, är detta tillåtet?
 

Fredrik

Medlem
Tänker du på tråden på FT? Jag såg vilken användare som skapat den och tills jag får bekräftat från andra tror jag inte på det.
 

Senator

Moderator
Här är villkoren för en Senator:

(13) To enter a Lufthansa Senator Lounge you will need your Senator card and a boarding pass for a same-day Lufthansa, Lufthansa codeshare partner or Star Alliance flight. With a boarding pass valid for a same day Lufthansa or Star Alliance flight you also have access to the Star Gold Lounges of our Star Alliance partners. You can take one companion. In addition at Lufthansa Lounges you can also take your own children under the age of 18. Companions must present a valid boarding pass for a same-day Lufthansa / Star Alliance flight and leave the lounge at the same time as the passenger who invited them.
Källa: Miles & More - Miles & More status levels

Det som kan finnas en viss logik med är att gästen är på samma flight.... Jag tror att LH försöker göra allt mer exklusivt igen då andelen SEN och HON har blivit för stora för att leverera en viss nivå.
 
Toppen